Medijske inicijative

Udruženje novinara Srbije osnovalo Klub frilensera

MediaSfera

 

 

Fotograf Zvezdan Mančić izjavio je sinoć da 80 odsto medijske produkcije u Srbiji čine honorarci i frilenseri i da su oni najveća snaga u medijima, zbog čega je Udruženje novinara Srbije (UNS) odlučilo da osnuje Klub frilensera.




Snaga u ovom trenutku podrazumeva samo brojke, a problemi su onoliki, rekao je Mančić na konferenciji za novinare i naglasio da su brojni ljudi „dogurali do penzije, a nisu skupili dovoljno staža“.

Mančić navodi i da, kada je reč o fotografima, radi se o korišćenju opreme koja je vredna od 5.000 do 10.000 evra i potrebno je postaviti pitanje amortizacije opreme.

On je govorio o autorskim pravima za tekstove, koja ostaju neplaćena, „a novinari na to ćute“.

Kao fotografi smo uspeli dosta da uradimo, pa čak i sprečimo izmene zakona kako bi se mediji zaštitili od plaćanja penala i probaćemo kroz ovaj naš udruženi rad da usmerimo uređenje medijskog sektora, da onaj ko proizvodi medijski sadržaj, treba da bude plaćen za to, rekao je Mančić.

Udruženje novinara Srbije pozvalo je kolege da se učlane u Klub frilensera i honoraraca novinara, snimatelja i fotoreportera.

Kolegama bez matičnih redakcija UNS će omogućiti akreditacije za događaje, pravnu zaštitu, pomoć u izradi tipskih ugovora, pomoć u osiguranju opreme i životnom osiguranju, pomoć pri otkupu radnog staža, povoljnije ugovore o korišćenju usluga mobilne telefonije i druge olakšice u radu.

Formiranje kluba frilensera neophodan je korak za artikulisanje potreba i organizovanu borbu za ravnopravan status kolega koji trenutno rade u teškim uslovima – bez redakcija i ugovora, bez pravne i druge vrste zaštite, bez prava na akreditacije i amortizaciju opreme, navodi UNS.




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .