Film / TV

Dalibor Matanić: Ljubav može pobjediti na kraju dana

MediaSfera

 

 

 

Sedmog dana 49. Međunarodnog filmskog festivala – FEST, koji se održava u organizaciji Centra Beogradskih festivala – CEBEF, u četvrtak 13. maja, na konferenciji za medije u Kombank dvorani govorili su članovi ekipa filmova „Zora”, „Prizori iz života džukca”,  i „Jazavac pred sudom: With the Badger on Trial”.




Dalibor Matanić, reditelj filma „Zora”, prisutnima na konferenciji se obratio putem video snimka: „Kad je bio napad na Kapitol hilu u Vašingtonu – to je neka jeza koju sam htio postići u filmu. Jeza od neposredne i nepoznate budućnosti, i najviše jeza od ponavljanja nekih grešaka, što bi u ovim krajevima značilo nacizam i fašizam. Vidimo kako je današnji svijet krhak. „Zora” ide u glatku, blisku budućnost, sa mojom filmskom nadom da se stvari mogu promjeniti na bolje. Da ljubav može pobjediti na kraju dana”.

Tihana Lazović je govorila o svojoj ulozi o filmu: „Ika je mlada majka čije je dijete nestalo, i ona je u potrazi za svojim sinom, ali i u potrazi za sobom. Ona se bori sa svojim unutarnjim demonima i ignorira politički ekstremizam, a dolaze oni koji nanovo brojne krvna zrnca – možda u filmu više nego ikad. Dolaze opet oni koji nas dijele na naše i njihove. Ali prije svega, to je priča o porodici, o ljubavi, o oprostu, i šta to uopće znači”.

Popularna hrvatska glumica, koja trenutno živi u Srbiji, istakla je da je ovo zapravo prvo prikazivanje filma u fizičkom prostoru, te da se raduje što će prvi put uživo videti kako publika reaguje na Matanićevo ostvarenje.

Tanja Brzaković, rediteljka dokumentarno-animiranog ostvarenja „Prizori iz života džukca”, o ličnom odnosu prema psima je rekla: „Prvo je postojala ljubav. Onda sam usvojila prvog psa i nabavila drugog. Nakon toga sam krenula da snimam film. Na snimanju prve priče smo naišli na majku petoro štenaca. Nismo mogli da ih ostavimo na zimi i pokušali smo da ih udomimo. Jedna od njih, Seka, ostala je kod nas”.

O načinu na koji je film koncipiran, ona je objasnila: „Mi smo samo nailazili na situacije, pokušali da ih zabeležimo, i onda dramaturški potrcrtali. Postojao je koncept da se ide po godišnjim dobima, zato što je njihov život uslovljen životom na otvorenom. Bilo je jasno da želimo da imamo situacije iz urbanih sredina, kao i sredina u kojima su prepušteni sami sebi, ali su se, realno, situacije dešavale u toku samog snimanja”.

Mark Vindon, reditelj filma „Jazavac pred sudom: With the Badger on Trial”, otkrio je kako se zainteresovao za ovo značajno delo srpske kulture: „Daniel Kovačević me je pozvao da vidim pozorišnu verziju, i tako upoznao sa pričom. Bila mi je veoma interesantna i dovoljno univerzalna, iako nisam iz Srbije ili sa Balkana. Zamislio sam kako bih mogao da je adaptiram na moderan način. Nakon toga sam seo sa Danielom i Mihailom Laptoševićem sa idejom da priču pretvorim u film. Originalni plan bio je da sve bude niskobudžetno i samo za youtube, ali potom je film porastao i odlučilo smo da sudac bude žensko, pa smo potom promenili da sudije budu tri žene. Film je porastao nenamerno, ali na pravi način.”

U petak, 14. maja, na programu FEST-a biće četiri dugometražna filma, čije će se filmske ekipe pokloniti publici posle projekcije. Premijera filma “Jazavac pred sudom: With the Badger on Trial” Marka Vindona odigraće se u Domu omladine Beograda u 16:30, a u isto vreme u Kombank Dvorani je premijera domaćeg ostvarenja “Lihvar” Nemanje Ćeranića.

Pred ovu projekciju, biće prikazan i kratki film Varnica Luke Bursaća. Za 19h u Kombank dvorani zakazana je srpska premijera filma Oaza” Ivana Ikića, dok će publika u Domu omladine Beograda, u 19 časova, moći da pogleda i premijeru ostvarenja “Prolećna pesma” rediteljke Natalije Avramović.




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .