Medijske inicijative

Beogradski medijski konkurs: Studiju B i povezanim firmama više od polovine novca

MediaSfera

 

 

Piše Snežana Đurić, Pištaljka

 

 

 

Ne obazirući se na kritike javnosti, same svrhe zbog koje konkurs za sufinansiranje medijskih sadržaja postoji, pa čak ignorišući i sudske presude, gradske vlasti u Beogradu su ponovo, šestu godinu zaredom budžetski novac namenjen za pomoć medijima koji izveštavaju u javnom interesu, najvećim delom dodelile Studiju B i firmama povezanim sa ovom kućom.




Ove godine, grad Beograd je za sufinansiranje medijskih projekata rasporedio 80.645.000 dinara, od čega je direktno Studiju B pripalo 17.720.000 dinara, a još 23.580.000 dinara dobilo je šest privatnih produkcija za koje je Pištalјka ranije dokazala da su povezane sa Studiom B. Tako je, što direktno, što preko povezanih firmi „Brender”, „Zofin”, „Irik”, „Video calibration”, „VI production” i udruženja „Humani tim” Studiju B otišlo više od polovine ukupnog novca koji Beograd dodelјuje medijima.

Do 2015. godine Studio B je bio u vlasništvu grada Beograda, da bi u skladu sa tadašnjom strategijom o izlasku države iz vlasništva u medijima, a sve zarad oslobađanja medija od političkih pritisaka, te godine privatizovan. Firma Ružice Krdžić, „Maksim medija“ kupila je Studio B po ceni od 63.600.000 dinara (530.000 evra).

Studio B je, zajedno sa povezanim firmama, u proteklih šest godina na gradskim konkursima dobio ukupno 215.175.000 dinara što je tri puta više nego što je iznosila cena Studija B prilikom privatizacije, pokazalo je istraživanje Pištalјke.

Kako je Pištalјka ranije izveštavala, neke od povezanih firmi sa Studiom B osnivane su neposredno pre, a neke čak i po raspisivanju medijskih konkursa na kojima su dobijale novac, a u svojim budžetima, kao što je to bio slučaj 2016. godine, čak su navodile da će dodelјeni novac trošiti na plaćanja ovoj medijskoj kući.

Studio B je 2017. godine dobio novog vlasnika – Sašu Blagojevića, školskog druga ministra finansija i bivšeg gradonačelnika Beograda Siniše Malog. Blagojević je vlasnik i dnevnog lista Alo koji je na ovogodišnjem medijskom konkursu dobio 5.500.000 dinara.

Na poslednji medijski konkurs firme, udruženja i fondacije konkurisali su sa ukupno 104 različita projekta. Petočlana komisija odlučila je da podrži ukupno 35 projekata. Među dobitnicima se nalaze uglavnom mediji koji su i ranijih godina dobijali sredstva, a najveće iznose i ove godine dobili su tabloidi bliski vlasti. Osim lista Alo, Beograđani će sufinansirati i dva projekta Informera koji je preko firme „Insajder tim“ i firme-ćerke „Info IT medija“ na konkursu dobio 5.500.000 dinara. Medijska kuća „Adrija medija grup“, izdavač novina Kurir, ali i brojnih drugih izdanja i njena firma „Adria medija magazin“ dobile su za jedan projekat 1.998.000, a za drugi 2.502.000, ukupno 4.500.000 dinara.

Projekat televizije Hepi „Posle ručka u Beogradu” podržan je sa 2.500.000 dinara, a sportska televizija SOS kanal plus dobila je 3.900.000 dinara za projekat „Jesam dete, ali sam šampion”. Vlasnik televizije SOS kanal plus je Radoica Milosavlјević, Kruševlјanin koji je postao interesantan za javnost kada je u procesu privatizacije kupio više lokalnih medija. U njegovom vlasništvu se nalaze se Radio televizija Kruševac, televizije Pirot, Bačka Palanka, Brus, Pančevo, Požega, Leskovac, televizija Caribrod iz Dimitrovgrada, kanal M iz Paraćina i TV Cink iz Novog Kneževca. Istraživački portal CINS pisao je da je Milosavlјević jedan od 27 članova konzorcijuma koji je Srpskoj naprednoj stranci poklonio prostorije na Novom Beogradu u zgradi Starog Merkatora.

Među skupim projektima koje će grad novčano pomoći je i „Beograd grad istoka i zapada” Glasa nacije. Za ovaj projekat grad je dodelio 3.000.000 dinara. Pištalјka je ranije objavila da je vlasnik firme „Glas nacije“ Milovan Jokanović nepoznat javnosti, ali da je firma osnovana u aprilu 2018. godine i da je registracionu prijavu za tu firmu podneo je advokat Igor Isailović, koji je ranije bio zastupnik Siniše Malog a sa predsednicom Vlade Anom Brnabić bio suvlasnik firme „Energy & Innovation“, koja je sada u likvidaciji. Glas nacije je redovni dobitnik milionskih iznosa na beogradskim konkursima za sufinansiranje medijskih sadržaja. Na ovom portalu takođe se reklamiraju državna banka „Poštanska štedionica” i državna osiguravajuća kuća „Dunav osiguranje”.

Ime Igora Isailovića takođe je upisano u dokumentima o promeni vlasništva nad kompanijom Novosti. Na portalu Udruženja novinara Srbije objavlјeno je da je upravo Isailović podneo registracionu prijavu 2019. godine kada je smederevski biznismen Boban Rajić preko firme „Media 026 d.o.o. Vučak“ (u vlasništvu firme „Rajić invest“, čiji je jedini vlasnik Boban Rajić) postao vlasnik 100 odsto akcija u „Kompaniji Novosti“ koja izdaje dnevni list Večernje novosti. „Kompanija Novosti“ je na ovogodišnjem konkursu dobila 2.000.000 dinara za projekat „Beograd koji volim”.

Projekat Pištalјke, portala koji prati i izveštava o medijskim konkursima grada Beograda, otkriva korupciju gradskih finkcionera i koja je objavila seriju tekstova o zloupotrebama prilikom tendera za nabavku novogodišnje rasvete i novogodišnje jelke od 83.000 evra, ni ove godine nije podržan.

Pištalјka se na konkurs prijavila sa projektom „Istraživanje korupcije i sukoba interesa u organima Grada Beograda i gradskih opština”, a komisija Grada Beograda projekat je odbila da finansira između ostalog i zbog toga što se predlogom projekta ne ostvaruje javni interes.

Komisija bez predstavnika najvećih novinarskih udruženja

Ni ove godine se među članovima komisije koja ocenjuje projekte i daje predloge kome da se dodeli novac nije bilo predstavnika najpoznatijih novinarskih udruženja. Članovi komisije bili su: Vladimir Jovanović (nezavisni stručnjak za medije), Zorica Karanović (nezavisni stručnjak za medije), Slobodan Đurić (na predlog Udruženja sportskih novinara Beograda), Petar Kočić (na predlog udruženja „Društvo novinara Vojvodine“), Boris Pavlov (na predlog Saveza udruženja „Asocijacija radio-televizija Srbije“).

Izvor: Pištaljka




 

 

 

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .