Fotografija

Beogradski mesec fotografije: Samostalne izložbe fotografija Espe Pons, Aleksandra Slavkovića i Greboa Greja

MediaSfera

 

 

U nedelju, 9. maja, dan nakon svečanog otvaranja manifestacije Beogradski mesec fotografije, biće otvorene tri samostalne izložbe autora iz Španije, Srbije i Velike Britanije.




Izložba španske fotografkinje Espe Pons pod nazivom „Na morskom svetlu“ biće otvorena od 12 sati u Konaku kneginje Ljubice (Sime Markovića 8). Nastala je u znak sećanja na mlađeg brata njenog dede, koji se tokom građanskog rata borio na republikanskoj strani, i koji je nastradao kao žrtva  represivnog režima.

Espe Pons rođena je u Barseloni 1973. godine. Srž njenog rada su sećanja i pejzaž. Konstrukcija projekata često se zasniva na određenoj vizuelnoj poetici punoj tišine. U drugim slučajevima, postavlja fotografiju na granicu samog medija, otkrivajući njen skup.

Izložba se realizuje uz veliku podršku ambasade Španije u Beogradu i Instituta Ramon Llull.

Istog dana, od 14 sati u Grafičkom kolektivu (Dragoslava Jovanovića 11), biće otvorene dve samostalne izložbe – „Srbija – lepa i slepa“ Aleksandra Slavkovića i „Zagrebi ispod površine“ Greboa Greja.

„Srbija – lepa i slepa“ je vizuelni dnevnik bez početka i kraja, o parčetu zemlje na Balkanu i ljudima koji tu žive. Ovaj dokumentarni projekat istražuje svakodnevicu, privilegije i posledice života u nedefinisanom sistemu vrednosti. Govori o jednoj državi u tranziciji, zaglavljenoj između turbulentne prošlosti i neizvesne budućnosti, nemoćnoj da napravi razliku između sna i stvarnosti. Na kraju, ovo je priča o društvu i pojedincu, i njihovoj borbi da se održe na površini nemirnog okeana.

Aleksandar Slavković je dvadesetsedmogodišnji foto-reporter i dokumentarni fotograf iz Srbije. Nakon diplomiranja na Visokoj hotelijerskoj školi i nekoliko poslova u struci, počeo je da se zanima za dokumentarnu fotografiju i vizuelno pripovedanje priča kao jedan od najboljih načina istraživanja sveta. Nakon tri godine kao slobodni fotograf počeo je saradnju sa medijskom kompanijom Ringier Axel Springer u Beogradu. Njegov rad objavljivan je u poznatim srpskim časopisima NIN i Vreme, kao i u nekoliko internet magazina i publikacija.

„Zagrebi ispod površine“ je skup različitih fotografija koje istražuju autorovu ljubav prema bojama i teksturama otkrivenim u najobičnijim predmetima. Ta ljubav potiče iz njegove likovne pozadine, a njegove fotografske radove treba gledati kao na tekuću svesku sa skicama, ali umesto da koristi četkicu ili olovku za slikanje, on koristi foto-aparat. Većina fotografija čine sasvim obični svakodnevni predmeti na koje bi većina ljudi retko kad bacila drugi pogled, ali ako zagrebete ispod površine, pronaći ćete najdivnije svetove.

Grebo Grej je vizuelni umetnik iz Velike Britanije koji živi i radi u Beogradu, u Srbiji. Diplomirao je slikarstvo na akademiji Portsmouth Polytechnic 1990. godine, na univerzitetu  u Brajtonu je završio postdiplomske studije umetnosti i dizajna, a predavao je i likovno obrazovanje u školi nekoliko godina.

Preseljenje u Beograd omogućilo mu je da se usredsredi na svoje umetničko delo. Poslednjih godina fotografije su postale važan deo njegovog rada, mada se nerado naziva fotografom. Foto-aparat koristi kao alat za stvaranje skica, beležeći sitne detalje na predmetima iz svakodnevice koji nas okružuju, a koji su mahom ignorisani. Grebove fotografije privukle su pažnju mnogih, pogotovo muzičara, pa se neke od njih mogu videti na omotima različitih nosača zvuka.

Izložbu Espe Pons pod nazivom „Na morskom svetlu“ publika će moći da pogleda do 25. maja u Konaku knjeginje Ljubice, a fotografije autora Aleksandra Slavkovića i Greboa Greja do 19. maja u galeriji Grafički kolektiv.




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .