Arhitektura Kultura

Rimski Koloseum obnova poda i pozornice borbene arene

MediaSfera

 

 

Italijansko Ministarstvo kulture predstavilo je ambiciozni projekat obnove poda borbene arene rimskog amfiteatra Koloseuma, kojim će posetioci moći da prošetaju od 2023. godine. Kako je planirano, projekat će omogućiti i održavanje raznih nastupa i kulturnih događaja unutar Koloseuma.




Inženjerska kompanija iz Milana dobila je dozvolu za obnovu poda arene i izgradnju pokretnog „borilišta“ koje će posetiocima omogućiti da sagledaju „veličanstvenost tog spomenika“ iz centra. Radovi se procenjuju na 18,5 miliona evra.

„To je novi korak napred ka vraćanju sjaja arene, a projekat će pomoći u očuvanju arheološke strukture Koloseuma“, navelo je ministarstvo.

Radovi na obnovi treba da počnu krajem ove ili početkom 2022. godine i da budu završeni 2023. godine.

Novi, haj-tek podijum moći će brzo da prekrije ili otkrije mrežu podzemnih nivoa, omogućavajući im i da budu zaštićeni od kiše i provetravani.

Pozornica će moći da se koristi i za kulturne događaje, ili da bude uklonjena ukoliko se planovi za Koloseum promene. “Ovo je ambiciozan projekat, koji će pomoći očuvanje ovog spomenika i unapređenje korišćenja“, naveli su zvaničnici.

Rimski Koloseum je najposećenija turistička znamenitost Italije. Koloseum, odnosno „Flavijev amfiteatar“, gradjen od 72. do 80 pre nove ere.




U drevnom Rimu, Koloseum se koristio kao mesto za javne spektakle – duele gladijatora, gladijatora i divljih životanja, i za simulacije istorijskih bitaka i egzekucije.

Izvor: Beta, N1



Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .