Kultura Vizuelna Umetnost

Izložba „Identitet(i). Predstave žena u srpskom slikarstvu“

MediaSfera

 

 

 

Izložba Identitet(i). Predstave žena u srpskom slikarstvu (1918–1941) svečano je otvorena u Galeriji Matice srpske u Novom Sadu 23. aprila 2021.  Autor izložbe je Nikola Ivanović, kustos Galerija Matice srpske. Na izložbi je predstavljeno preko 70 eksponata među kojima su dela Save Šumanovića, Zore Petrović, Paje Jovanovića, Ljubice Cuce Sokić, Jovana Bijelića, Milene Pavlović Barili, Petra Dobrovića, Leposave Bele Pavlović i mnogih drugih.




Kako je pitanje identiteta jedno od najprisutnijih u naučnom i umetničkom diskursu poslednje dve decenije, izložba svojim problemskim karakterom ukazuje na sveprisutnost identitetskih raznolikosti i preispituje pojam identiteta kroz vizuelnu kulturu između dva svetska rata.

Izložba se bavi problemima razumevanja i reprezentacije nekoliko najčešće spominjanih identiteta: nacionalog, klasnog, rodnog, seksualnog, ali i pitanjem konstruisanja sopstva unutar srpskog slikarstva.

Ova priča pokušaj je da se razume složenost identitetskih odnosa na svim društvenim i umetničkim relacijama – privatnim, javnim, kolektivnim, ličnim.

Više od 70 eksponata podeljeni su u četiri celine posvećene problemima razumevanja i reprezentacije identiteta: “Nacionalno: Između Istoka i Zapada, tradicije i modernosti”; “Glumica kao moderna žena: Pol, profesija, emancipacija”, “Kvir: Telo, rod i predstava” i “Sopstvo: Sa ove i one strane proscenijuma”.

Izloženi su eksponati iz kolekcije Galerije Matice srpske i brojnih muzejskih ustanova u zemlji kao što su Narodni muzej u Beogradu, Muzej savremene umetnosti u Beogradu, Muzej pozorišne umetnosti Srbije, Muzej grada Beograda, Kuća legata, Spomen-zbirka Pavla Beljanskog, Galerija Milene Pavlović Barili, kao i radovi iz nekoliko privatnih kolekcija podeljeni su u četiri celine posvećene problemima razumevanja i reprezentacije identiteta: Nacionalno: Između Istoka i Zapada, tradicije i modernosti, Glumica kao moderna žena: Pol, profesija, emancipacija, Kvir: Telo, rod i predstava i Sopstvo: Sa ove i one strane proscenijuma. 

Svi zainteresovani posetioci, koji ne nisu bili u mogućnosti da prisustvuju otvaranju izložbe, imali su priliku da uživo prate događaj na društvenim mrežama GMS @galerijamaticesrpske. Tokom trajanja izložbe svakog petka biće priređen raznovrstan prateći program kako bi posetiocima približili osnovnu ideju izložbe i podstakli ih na razmišljanje o (ne)jednakosti i raznolikosti prisutnih u svim epohama. Takođe, za najmlađe posetioce svakodnevno je dostupan porodični vodič specijalno osmišljen za izložbu.

Izložbu prati srpsko-engleska publikacija, čiji je autor Nikola Ivanović, kustos Galerije Matice srpske.

Planirano je da izložba “Identitet(i)” bude otvorena do polovine jula ove godine.

Dve biste Kraljice Marije Karađorđević

Galerija Matice Srpske je specijalno za ovu izložbu uradila i novi odlivak biste kraljice Marije Karađorđević u bronzi, rad Đorđa Jovanovića nastao 1931. godine. Do sada je postojala samo bista urađena u gipsu. Upravo te dve biste pokazuju, po rečima autora izložbe “stalnu nedovršenost identiteta”.

Prateći programi

Tokom trajanja izložbe svakog petka biće priređen raznovrstan prateći program kako bi posetiocima približili osnovnu ideju izložbe i podstakli ih na razmišljanje o (ne)jednakosti i raznolikosti prisutnih u svim epohama. Takođe, za najmlađe posetioce svakodnevno je dostupan porodični vodič specijalno osmišljen za izložbu.

Izvor: Danas/Kaleidoskop media


PROČITAJTE I

Hipermoderni Dante: Ilustracije Danteovog dela širom sveta u periodu od 1983. do 2021.




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .