Kultura Vizuelna Umetnost

Poslednja nedelja aprila u Kulturnom centru Beograda

MediaSfera

 

 

Pored aktuelnih izložbi, na programu su koncert u Galeriji, panel diskusija, art branč i performans




U ponedeljak 26. aprila u Galeriji Artget, od 20 časova, publika će imati prilike da  uživa u poslednjem aprilskom izdanju iz serijala Koncerti u Galeriji. Ovom prilikom proslavlja se jubilej – 20 godina od prvog koncerta pod nazivom Odabrani za odabrane koji je održan 10. februara 2001. u Likovnoj galeriji Kulturnog centra Beograda i tim povodom će nastupiti odabrani studenti solo-pevanja FMU iz Beograda iz klase red. prof. Anete Ilić.

Kao mala institucija Odabrani su uspeli da se održe i aktivno funkcionišu već 20 godina. Pod ovim imenom je nastupilo preko sto mladih muzičara – pijanista, solo pevača, gudača. Osnivač i selektor programa Odabranih je pijanista, samostalni umetnički saradnik na Katedri za solo pevanje FMU, Vladimir Stojnić.

U sredu 28. aprila u Galeriji Artget u 18 sati u saradnji sa Platformom za teoriju i praksu društvenih dobara, biće organizovana prezentacija rezultata istraživanja i panel diskusija o nestandardnom radu u Srbiji. Ovim programom počinje saradnja između KCB-a i Platforme za teoriju i praksu društvenih dobara Zajedničko koja će do kraja godine biti realizovana kroz seriju javnih razgovora i radionica.

Učesnici razgovora Sarita Bradaš (Fondacija Centar za demokratiju), Irena Pejić (Portal Mašina), Tamara Petrović (Udruženje radnika na internetu), Miloš Kovačević (Platforma Zajedničko) će predstaviti glavne oblike nestandardnog rada u Srbiji i njegove ekonomske i socijalne implikacije po radnike/ce. Biće reči o mogućim rešenjima za unapređenje položaja nestandardnih radnika/ca kao načinima kako je moguće promišljati i (re)dizajnirati kolektivne i van-državne institucije kao odgovor na rastuću prekarizaciju?

Livestram događaja biće dostupan na Facebook-u i YouTube kanalu Kulturnog centra Beograda.

U četvrtak 29. aprila u podne, gost digitalnog izdanja Art branča uživo iz Galerije Artget, biće Vladislav Bajac, koji će govoriti na temu “Kako se dokument snalazi u fikciji, i obrnuto? A pisac?”. Svi zainteresovani predavanje će moći da prate na Instagram profilu Kulturnog centra Beograda, a kao pripremu za razmišljanje pred aprilski Art branč, Vladislav Bajac nam najavljuje temu:

„Najpoželjnija iluzija u književnosti je postojanje idealne ravnoteže između stvarnog i nestvarnog, dokumenta i izmišljenog. Na sreću umetnosti, ona je u potpunom disbalansu. Taj opravdani haos zapravo je savršeno polje za (ozbiljnu) igru između činjenica i mašte. Na primeru (pisanja) romana Bekstvo od biografije (podnaslov: Život u osam imena), a i nekih drugih knjiga, valja pokušati da se objasni ta božanstvena zbrka istinitog i imaginarnog, kada nastaju pitanja: A šta je istina? Kada se to događaj pretvara u doživljaj? Da li prolaskom kroz sećanje ili prisećanje?“

Istog dana, u četvrtak 29. aprila, sa početkom u 19 časova, na Cvetnom trgu, u kućici Kulturnog centra Beograda, Đurđija Jelenković održaće performans pod nazivom Tkivo tkanja – Tekstura.

Izložbe u toku:

  1. aprila – 3. juna 2021.

Galerija Artget – JELENA MATIĆ predstavlja PRELAZ/PROLAZ: Sonja Žugić, Luka Klikovac

Galerija Podroom – IGOR GRUBIĆ, Tragovi nestajanja

Likovna galerija –  BEOGRADSKA ŠKOLA STANOVANJA 1960–1980. KOMPLEKSNOST IDEJA (BINA 2021)

Filmska galerija – Tragovi jednog vremena – Filmski plakat 1945 – 1970 do 15.5.2021.

Radno vreme tokom praznika:

Galerije i Beogradski izlog neće raditi 30. aprila, 1, 2. i 3. maja.

Dvorana kulturnog centra (bioskop) će raditi regularno.




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .