Preporučujemo

Podsećanje: 3D rekonstrukcija Kalemegdana iz 15. veka

MediaSfera

 

Početkom 1404. godine, despot Stefan Lazarević je preuzeo Beograd od Ugarske i učinio ga prestonicom, a zatim je preduzeo opsežne građevinske radove na tvrđavi: izgrađen je Gornji grad, gde se nalazio i vladarev dvor, a zatim i zaštitni pojas zidina i kula.




Rekonstrukcija Beograda iz ovog doba idejni je projekat nekoliko studenata i profesora Odeljenja za arheologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu urađen 2007. godine, a zasnovan je na softveru korišćenom za digitalizaciju dokumentacije i 3D prezentaciju iskopavanja u Vinči.

Vitomir Jevremović, autor projekta, u obraćanju publici rekao je da je „…Interaktivni Beograd pokušaj da promenimo način percipiranja prošlosti i omogućimo virtuelnoj muzeologiji da na velika vrata uđe kod nas”. Dr Nenad Tasić, stručni konsultant na projektu, poručio je tada da ovo nije samo virtuelna prezentacija, već prikaz naučne dokumentacije koja postavlja posmatrača u ulogu istraživača prošlosti.

Posebna pažnja u rekonstrukciji Beograda posvećena je terenu, teksturi objekata i materijalima od kojih su građeni, kao i ambijentu u kojem se tvrđava nalazi odnosno ušću reka. Muzika za koju su bili zaduženi Sonja Lončar i Milan Mihajlović bila je adekvatna, mada na trenutke previše mirna i „siva, kao Sava kod ušća”.

3D snimak unutrašnjosti najznačajnijeg utvrđenja na ušću Save u Dunav iz 15. veka, ostavlja bez daha.




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .