Lifestyle

Erotska reklama Privredne komore za domaće proizvode

MediaSfera

 

 

Nova reklama Privredne komore Srbije  izazvala je mnogo komentara na društvenim mrežama zbog načina na koji se reklamiraju domaći proizvodi.  Mnogi kritikuju ovaj promotivni spot zbog erotičnih scena i seksualizovanja domaćih proizvoda.




U pitanju su proizvodi u okviru projekta „Čuvarkuća“, ali i ljubljenje, kapljanje meda preko usana, prekrštene butine koje sevaju pored čaše vina… tačnije naglašena seksualnost kojom se reklamira „domaće“.

U upečatljivoj reklami do samog kraja kada se spomene PKS, ne može baš da se shvati koji je cilj reklame i šta se promoviše. Zapravo, reklama više podseća na scene iz nekog muzičkog spota ili najavu za film.

Naime, u reklami se smenjuje nekoliko „spornih“ scena poput poljupca dvoje mladih, med koji curi niz usne i leđa… Najzad, završna scena je žena koja mazi poljoprivredni mašinu.

„Biraj plodove naše zemlje, našeg sunca, našeg neba, naših ljudi – biraj više od 600 mirisa, ukusa, proizvoda iz Srbije sa oznakom Čuvarkuća!“, navodi se u opisu videa koji je Privredna komora Srbije podelila na svim društvenim mrežama.

Ako je cilj promotivnog spota Privredne komore provokacija, definitivno je uspešna, jer sudeći po komentarima građani su saglasni da je reklama, u najmanju ruku, neukusna.

Inače, Privredna komora Srbije objavila je u februaru da su žig „Čuvarkića“, koji označava kvalitet i domaće poreklo, dobila 64 proizvoda u oblasti hemijske, prehrambene i prerađivačke industrije Srbije, čime je ukupan broj proizvoda sa tom oznakom premašio 500.

Predsednik Saveta za odlučivanje o pravu korišćenja kolektivnog žiga „Čuvarkuća“, Mihailo Vesović, naglasio je da projekat „Stvarano u Srbiji“, pokrenut pre više od pola godine, beleži odlične rezultate, zahvaljujući podršci potrošača, stručnjaka, proizvođača, kao i trgovinskih lanaca, kao što su DIS i Mercator S koji su partneri PKS u ovoj akciji.

„Najveći broj proizvoda dolazi iz prehrambene industrije, ali i iz metalske, industrije građevinske industrije, farmaceutske, hemijske, tekstilne. Кompanije, bez obzira na to da li je vlasnik strani ili domaći, pokazuju da su proizvođači srpskog proizvoda, ali i da zadovoljavaju visoke standardne kvaliteta, poštuju ekološke i druge zahteve, vode računa o lokalnoj sredini i time doprinose rastu privrede u celini“, ukazao je Vesović.

Ipak, po reakcijama javnosti reklamu je najbolje opisati kao fijasko iako su je mnogi nazvali pornografijom, soft pornom i uvredom za celu privredu i zemlju.

U upečatljivoj reklami ne samo da se ne vidi o kojim domaćim proizvodima je reč nego nema ni govora o njihovom kvalitetu, a čak ne može ni da se nagovesti šta je cilj spota sve dok se na kraju ne spomene Privredna komora.

„Ovo je reklama za soft porn?“, „Pa jeste li vi normalni? Ovo kao teaser za neki soft porno. Kakve veze imaju ovi kadrovi sa 600 proizvoda iz Srbije?“, „Horor“, samo su neki od komentara ispod videa na YouTubeu.

„Prodajte spot nekoj klinici za oplodnju, a vi se uozbiljite i napravite nešto od čega se nećemo svi kolektivno crveniti, pobogu ljudi“, „Osim što je promašena tema, spot deluje jeftino, usprkos pokušaju da deluje moćno“, „Spot je lascivan i neprimeren. Negativna selekcija dostiže vrhunac, više ni spot ne možete snimiti. Gadite mi se“, pišu i tviteraši.

Nažalost, ovo nije jedina sporna reklalam na istu temu – promociju proizvoda koji su „made in Serbia„.

Svakako se može reći da su smele i drugačije, ostaje pitanje za marketinške stručnjake da li postiže cilj?




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

22. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .