Fotografija

Četiri nove izložbe obeležiće april i maj u Kulturnom centru Beograda

MediaSfera

 

Foto: Sonja Žugić

 

 

Četiri nove izložbe obeležiće april i maj u Kulturnom centru Beograda. Izložbe će biti otvorene za publiku od četvrtka, 22. aprila u 12 časova. Ulaz je slobodan, a trajanje izložbi je do 3. juna.




U Galeriji Artget, Jelena Matić, umetnička direktorka galerije u 2015, u jubilarnoj 20. sezoni, predstavlja dvoje umetnika koji imaju veoma osobene pristupe fotografiji i svetu koji nas okružuje – Sonju Žugić i Luku Klikovca sa izložbom fotografija Prelaz / Prolaz.

Sonja Žugić fotografiše pejzaže u različitim krajevima sveta uglavnom bez čovekovog prisustva ili je ono prikazano u tragovima. To se posebno vidi u ciklusu pejzaža morske obale Vijetnama, u kome autorka prikazuje vodu i obalu koja sa svakim novim udarcem talasa sve više nestaje.

Luka Klikovac uz pomoć harverdski i softverski modifikovane industrijske lajnsken kamere briše uglavnom urbane pejzaže i čovekovo okruženje. Na njegovim fotografijama sve ono što čini grad nestaje, postaje nejasan prostor, dok su ljudi, uglavnom snimljeni u pokretu, postali razloženi i razvučeni, gotovo karikaturalni prikazi koji se kreću u jednom smeru kao na fabričkoj traci i u nekom monotonom prostoru bez identiteta.

U Likovnoj galeriji na programu je izložba Beogradska škola stanovanja od kraja 1950. do sredine 1980. – Kompleksnost ideja, u okviru šesnaeste Beogradske internacionalne nedelje arhitekture – BINA. Autorka izložbe je Tanja Damljanović Konli, uz ko-autorku Draganu Mecanov i saradnice Miu Stefanović, Tamaru Nikolić i Nevenu Ašković, a program izložbe realizuje se u saradnji sa organizacijom Do.ko.mo.mo Srbija.

Beogradska škola stanovanja u svom usponu od 1960–1980. dosegla je visok nivo projektovanja stambenih susedstva kao malo koja zemlja Evrope i sveta. Njeni protagonisti sticali su znanja kroz razmenu iskustava sa najprogresivnijim misliocima o stambenoj arhitekturi, od Velike Britanije i Francuske, do Skandinavskih zemalja. Relevantnost njihovih ideja najbolje se pokazuje u činjenici da su sa malim kvadraturama stanova dostigli nesrazmerno visoke standarde stanovanja. Na izložbi su predstavljeni primeri dobre prakse koji bi mogli poslužiti kao podstrek za preispitivanje galopirajuće stambene izgradnje sa kojom se Beograd trenutno suočava. Specijalno vođenje kroz izložbu, sa autorkom Tanjom Damljanović Konli, realizovaće se u petak,  23. aprila u 18 sati.

U galeriji Podroom, Igor Grubić, jedan od najistaknutijih i međunarodno najpriznatijih hrvatskih umetnika predstaviće izložbu Tragovi nestajanja. Rad Igora Grubića uključuje prostorno-specifične intervencije u javnom prostoru, fotografiju i film.

Tragovi nestajanja predstavljaju spoj najnovijih radova prikazanih na poslednjem Bijenalu savremene umetnosti u Veneciji sa nešto ranijim, kao što su film Spomenik, devet portreta značajnih spomenika iz perioda socijalističkog modernizma i video rad Anđeli garavog lica (prekretnica) koji beleži protest rudara RB Kolubara 2000. godine. Grubićeva strategija neprestano skreće pažnju na važnost koju umetnost ima u procesima dokumentovanja promena i mesta trauma. Prateći društvene, političke i generacijske smene, radovi pozivaju na promišljanje budućih načina zamišljanja i nastanjivanja našeg sveta.

Mala izložbena postavka u Beogradskom izlogu, pod nazivom Naselje Cerak Vinogradi – Kulturno dobro Republike Srbije, predstalja vizuelni podsetnik na vrednosti i značaj naselja Cerak Vinogradi, kao i na neophodnost da se formalna zakonska zaštita  ovog izuzetnog stambenog kompleksa počne sprovoditi i u realnosti. Ova izložba realizuje se u okviru programa šesnaeste Beogradske internacionalne nedelje arhitekture – BINA i traje do 20. maja.

Radno vreme galerija je svakog dana, osim nedeljom i praznicima, od 12 do 20 časova.


PROČITAJTE I

10 najboljih fotografija 2021. šta govore o svetu danas

 




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .