Pozorište

Završen prolećni deo 18. Beogradskog festivala igre

Dimitris-Papaioannou_u_Novom_Sadu.jpg

MediaSfera

 

 

Ispraćena ovacijama u Novom Sadu, kompanija čuvenog grčkog umetnika Dimitrisa Papajoanua je sinoć (15.04.) zatvorila prvi, prolećni deo 18. Beogradskog festivala igre.




Program je počeo 6. marta, nastupom prvaka i solista Njujork siti baleta u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu, a već narednog dana i u Beogradu na sceni Jugoslovenskog dramskog pozorišta. Ovo gostovanje publika je čekala od prethodne godine, čuvajući svoje ulaznice duže od godinu dana. Nastup slavnih igrača pratilo je preko 800 ljudi u salama dva teatra, kao i preko 2000 ljudi na FB kanalu Beogradskog festivala igre.

Prva predstava iz ovogodišnje festivalske selekcije bio je komad „Normalno“ koreografa Đulejerma Botelja i trupe Alias iz Ženeve, koji je izveden 22. i 23. marta u sali Beogradskog dramskog pozorišta. Predstave je pratilo ukupno 480 ljudi, a jedno od izvođenja snimila je i Radio televizija Srbije.

A-Malpaso-Tabula-Rasa.jpg

Usledio je nastup trupe Zappala Danza iz Katanije, sa komadom „A.jesmo li svi mi žrtvovani“ u koreografiji Roberta Zapale, koji je 25. marta u Operi Madlenianum videlo skoro blizu 350 ljudi.

Izraelska Kompanija Adija Butrosa nastupila je 28. i 29. marta pred oko 450 gledalaca u Beogradskom dramskom pozorištu, a igrači trupe su održali trodnevni kurs savremene igre u Nacionalnoj fondaciji za umetničku igru.

Na sceni Ateljea 212, prvog dana aprila je nastupila Kompanija Alesandra Šaronija iz Ankone. Komad „Avgust“, sa kojim je autor osvojio Zlatnog lava u Veneciji 2019. godine, pratilo je 163 gladalaca u sali i preko 800 ljudi na festivalskom FB kanalu.

Jedan od velikih organizacionih podviga ovogodišnjeg 18. Beogradskog festivala igre je bilo gostovanje trupe Malpaso iz Havane, koja je sa uspehom izvela komade Ašur Barton, Osnela Delgada i Ohada Naharina i to u Beogradu (Atelje 212, 3.4.), Novom Sadu (SNP, 5.4.) i Gornjem Milanovcu (KC, 7.4.) pred preko 800 ljudi. Jedan od nastupa je zabeležila i Radio televizija Srbije, dok su igrači kubanske trupe čak sedam dana inztenzivno radili sa učenicima baletskih škola iz Beograda u Fondaciji. Predstave u sva tri grada je pratio i direktor Joyce teatra iz Njujorka.

Belgijska trupa Peeping Tom, nastupila je u Operi Madlenianum, 9. i 10. aprila. Komad „Diptih“ potpisuju Gabrijela Karizo i Frenk Šartije, a beogradska publika je sa oduševljenjem pratila oba izvođenja. Predstavu je videlo preko 750 gledalaca. Jednu od uloga odigrao je i beogradski glumac Bora Nenić.

Za sam kraj, novosadsko Srpsko narodno pozorište je ugostilo trupu Dimitrisa Papajoanua. Komad „Mastilo“ je izveden 14. i 15. aprila, pred skoro 1.200 ljudi. Grčki vizuelni umetnik i koreograf svetskog glasa u Novi Sad je doveo brojne novinare, direktore važnih festivala i pozorišta iz Francuske, Poljske i Izraela. U publici su bili i predstavnici Avinjonskog festivala koji upravo komad „Mastilo“ najavljuje u julu ove godine, kao jedan od centralnih pozorišnih događaja.

Beogradski festival igre je ovog proleća bio jedini međunarodni festival umetničke igre koji se održava pred publikom, u svetu. Zbog atraktivnosti produkcija, ali i zbog činjenice da nema drugih živih pozorišnih susreta i događaja, u Srbiju su stigli brojni gosti iz inostranstva, a o Festivalu su izveštavali ugledni mediji  u Italiji, Americi, Grčkoj, Francuskoj, kao i na Kubi.




Zbog složenih epidemioloških protokola ili bolesti izvođača, jedan deo 18. Beogradskog festivala igre biće izveden na jesen. Tako u septembru i oktobru publiku očekuju nastupi Kompanije Akrama Kana iz Londona, Kompanije Magi Maren iz Liona, Grupe Senjor Serana iz Barselone, Drezden Frankfurt kompanije igre, trupe Bodytraffic iz Los Anđelesa, kao i kompanije TanzMainz iz Majnca.

Izvor: Beogradski festival igre



Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .