Zdravlje

Kišovito vreme = loše raspoloženje

MediaSfera

 

 

Piše: Ana Stanić

Foto: freepik

 

“ Kao da nije dovoljno što smo zatvoreni u kući, jos nam i kiša fali “?! 

 

Naravno da je sve lepše i lakše kada je vedro i sunčano, ali ne dozvolite da vam nekoliko oblaka ili kapi kiše pretvore dan u sivo i obeleže ga kao loš i neuspešan. 




Sa dolaskom lošeg vremena, stvorite pozitivan obrazac ponašanja, kao što je: gledanje omiljenog filma, igranje društvenih igara, čitanje omiljene knjige. Kišovito vreme povežite sa stvarima koje volite da radite ili ljudima u čijem društvu uživate.

Sezonska depresija zaista postoji

Sezonska depresija se javlja sa promenom godišnjih doba. Najučestalija je u hladnim mesecima ( jesenjem i zimskom periodu ) kada su dani kraći i kada ima najmanje sunčeve svetlosti.

Glavni krivac za ovaj poremećaj je manjak serotonina ( “ hormona sreće ”, koji pomaže u regulaciji raspoloženja ) izazvan nedostatkom sunčeve svetlosti tokom jesenjeg i zimskog perioda.

Serotonin je hormon koji nam pruža opšti osećaj blagostanja, energije i dobrog raspoloženja. Kada je njegov nivo smanjen, veće su šanse da ćemo da se osećamo pospanije, umornije i generalno smo melanholični.

Meteoropate

Meteorološki osetljive osobe su pojedinci koji imaju zdravstvene probleme ili pogoršanje hroničnih bolesti povezanih s lošim vremenskim uslovima i vremenskim promenama, dok su kod meteoropata simptomi i poteškoće izraženiji.

Obično se javljaju tegobe kada dođe do naglih promena temperature, naglog pada atmosferskog pritiska ili pri naglom porastu vlažnosti vazduha. Kod mladih i zdravih osoba su slabije izrazene, a najčesce su to: umor, promene raspoloženja, glavobolja, vrtoglavica.

Čovekov organizam je prilagodljiv i treba poraditi na pozitivnom stavu kada su meteoropatske tegobe u pitanju, a ono što dodatno može pomoći je: unos dovoljne količine tečnosti ( najbolje vode ), dovoljno sna, pravilna ishrana ( bogata svežim vocem i povrćem ) i minimalno pola sata provesti na svežem vazduhu.

Šta može dodatno pomoći

Svakog dana barem pola sata prošetajte po parku ili prirodi. Tako ćete se najlakše uskladiti sa godišnjim dobom. Od vremenskih uslova ne treba da bežite, nego da postanete svesni njihovog uticaja.

Zdrava ishrana bogata sezonskim namirnicama jačaju imunitet i mogu da pomognu ukoliko ste osetljivi na vremenske promene. Jedite mnogo voća bogatog vitaminom C, ribu, orašaste plodove i druge namirnice koje sadrže dosta omega-3 masnim kiselinama, a izbegavajte namirnice bogate ugljenim hidratima koje povećavaju umor.

Zagovornici alternativne medicine olakšanje od lošeg vremena mogu da potraže u aromaterapiji, akupunkturi, meditaciji ili drugim tehnikama opuštanja.




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .