Vizuelna Umetnost

Izložba Prošlost dugo traje od sutra na Kolarcu

MediaSfera

 

Foto: Objava III, 2021, ručno pravljena čoja, konac, igle i izlivene grane u bronzi

 

 

Sutra, 6. aprila  otvara se izložba “Prošlost dugo traje” Slobodana Trajkovića. Svečanog otvaranja neće biti zbog epidemioloških mera, ali će umetnik sutra biti u Likovnoj galeriji izmedju 18 i 20 časova. Izložba je otvorena do 24. aprila radnim danima od 10 do 20, subotom od 10 do 16 časova.

“Od svih aktivnosti kojima se bavimo i pomoću kojih delimo intelektualno zajedništvo sa drugim ljudima, nijedno nije tako neophodno i dragoceno kao proučavanje prošlosti. Njenim razumevanjem produbljujemo ne samo znanje o nastanku i razvoju ljudske zajednice, već sa svešću o njenom razvoju izgrađujemo i sposobnost da sa divljenjem iskazujemo svoju naklonost lepoti biljnih i životinjskih vrsta, kao i fizičkog sveta planete na kojoj živimo.

Pored toga, bez obzira koliko je to već vekovima jasna činjenica, još uvek stojimo zamišljeni pred istorijskom idejom naših predaka da žive zajedno, da stvore urbane sredine i građanske institucije; da razmenjuju i trguju međusobno; da veruju u postojanje Boga kao u sveznajuće i svemoćno biće i da od toga stvore religiju; da se izražavaju jezikom i stvaraju umetnost; da misle kao filozofi ili da rešavaju međusobne konflikte politikom. Sve su to samo neke od nastalih oblasti sa kojima stvaramo sliku kompleksnog istorijskog razvoja o dostignućima individualne i građanske svesti, a poglavlja razvoja, sa odlikama civilizacija iz prošlosti, čine osnov znanja za nas i za generacije ljudi koji dolaze, sa svim običajima i verovanjima koja su drugačija od naših.”

Izvod iz knjige u pripremi: Slobodan Trajković, Antropološka analiza jedne ideje

Slobodan Trajković

Diplomirao je i magistrirao na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, na odseku slikarstva 1980. godine. Dobio je jednogodišnju stipendiju Vlade Francuske na Ecole Nationale, Superieure des Beaux Arts u Parizu, dve godine kasnije. Član je Umetničkog društva Lada. Zatim, član je ULUS-a (Udruženja likovnih umetnika Srbije) i AICA (Međunarodnog udruženja likovnih kritičara).

Živi i radi u Beogradu i Londonu.

Samostalno izlaže od 1980. godine. Do sada je priredio 30 samostalnih izložbi u zemlji (Beograd, Pančevo, Čačak, Smederevo, Priština, Ljubljana, Šibenik) i inostranstvu (Pariz, London, Njujork, Venecija, Singapur). Izlagao je na velikom broju tematskih grupnih izložbi i bijenala, u nacionalnim i savremenim muzejima, privatnim galerijama, kao i na međunarodnim filmskim festivalima u Edinburgu, Barseloni, Londonu i Veneciji. Primarno polje njegovog istraživanja jeste instalacija u kojoj ukršta medije: slikarstvo, crtež i skulpturu, fotografiju i video.

U izdanju Cicera Beograd, 2017. godine, objavio je dva zbornika, na srpskom i engleskom, koja su objedinjena zajedničkim imenom Oličenje tela i Embodiment. Zbornici su sačinjeni od vizuelnih radova, događaja i tekstova nastalih od 2005. do 2015.

Za dostignuća u vizuelnim umetnostima dobio je više nagrada u zemlji i inostranstvu, među kojima su nagrade za slike na Bijenalu mladih u Rijeci 1985. i na Oktobarskom salonu u Beogradu 1986. godine. Zatim, u dva navrata nagrade na Bijenalu jugoslovenske umetnosti u Njujorku i salonima mladih umetnika u Beogradu, Zrenjaninu, Prištini, Šibeniku. Za dostignuća u vizuelnim umetnostima 2002. dobio je Longinu nagradu Univerziteta u Prištini i Udruženja likovnih umetnika Kosova i Metohije. Veliki broj njegovih radova nalazi se u stalnim postavkama muzeja za savremenu umetnost i u privatnim kolekcijama u zemlji i inostranstvu.

 

 

 

 

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .