Pozorište

MALPASO na 18. Beogradskom festivalu igre

MediaSfera

 

 

Večeras, samo nekoliko minuta pre ponoći (2.3.) je na beogradski aerodrom sletela trupa Malpaso iz Havane. Ukupno 14 igrača stiglo je kako bi u okviru 18. Beogradskog festivala igre nastupili u Beogradu (3.4., Atelje 212), Novom Sadu (5.4., SNP) i Gornjem Milanovcu (7.4., KC).




Nakon brojnih izazova, od samog rada i vežbanja u Havani, do dugog putovanja preko Pariza za Beograd, ova sjajna trupa za koju se nedeljama traži karta više, spremna je da pred festivalskom publikom izvede dela tri izuzetna koregrafa: Azur Barton, Ohada Naharina i Osnela Delgada.

Ubrzo nakon osnivanja 2012. godine, Malpaso je postala jedna od najtraženijih kubanskih trupa savremene igre. Kompanija je posvećena radu sa priznatim svetskim autorima, ali neguje i nove kubanske koreografske glasove.

Uz podršku departmana za produkciju njujorškog Džojs teatra, Malpaso na svom repertoaru ima originalna dela brojnih uglednih autora poput Matsa Eka, Ohada Naharina, Treja MekIntajra, Azur Barton, Mersa Kaningama… Takođe, često gostuju sa komadima svog umetničkog direktora Osnela Delgada, uz živu pratnju Afro Latin Jazz ansambla i kubansko-američkog kompozitora i pijaniste Artura O´Farila, koji je laureat nagrade Gremi. Inače, Naharin je 2018. godine putovao na Kubu, kako bi radio sa igračima trupe, rekonstruišući za njih svoje poznato delo “Tabula Raza”.

Prve nastupe ove trupe u Srbiji, a ujedno i prve nakon skoro godinu dana pauze, pratiće Ros Lekler, direktor njujorškog Džojs teatra.

Dobrodošlicu na beogradskom aerodromu, trupi je poželela lično direktorka Beogradskog festivala igre, Aja Jung.

“Letovi su nekoliko puta otkazivani. Na kraju je jedina mogućnost dolaska trupe bio let preko Pariza. Čekali smo na vize, a dolazak je podrazumevao 27 sati putovanja i dva testiranja na kovid. Sve to ne bi bilo toliko složeno, da već sutra ne treba da nastupe pred beogradskom publikom. Ova trupa je primer upornosti, požrtvovanosti i ljubavi prema profesiji. Prava je šteta što Atelje 212 nije mogao da ponudi još jedan dan, za još jedno izvođenje. Ne samo zbog ovih sjajnih umetnika, već i zbog beogradske publike koja uporno zove i moli za svoje mesto u sali.”  rekla je Aja Jung.

Fernando Saez, direktor Malpasa je izjavio da su svi presrećni što su stigli u Srbiju, ali i da se raduju nastupima pred publikom.

“Hvala na gostoprimstvu, na ogromnom trudu i upornosti organizatora Beogradskog festivala igre. Kada je planirana, ova turneja je trebalo da uključi nastupe u Parizu i u nekoliko gradova u Francuskoj, a zatim i dolazak u Srbiju. Kada su francuski teatri počeli da otkazuju, verovali smo da će takvu odluku slediti i Beograd. Međutim, Beogradski festival igre je dodao predstave u Novom Sadu i Gornjem Milanovcu, pa je avantura mogla da počne! Imali smo mnogo problema, ali to više nije važno. Tu smo! Spremni za susret sa publikom vašeg izuzetnog, međunarodno priznatog Festivala”.




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .