Pozorište

Izložba “Lidija Pilipenko” u Muzeju Narodnog pozorišta

MediaSfera

 

 

Izložba „Lidija Pilipenko“, posvećena velikoj balerini i koreografkinji, biće otvorena u utorak, 30. marta u Muzeju Narodnog pozorišta.




Autorka izložbe posvećene Lidiji Pilipenko je Milena Jauković, a na otvaranju postavke u utorak od 18 časova govoriće Ivana Vujić, upravnica Narodnog pozorišta, Konstantin Kostjukov, direktor baleta ove institucije, kao i autorka.

Lidija Pilipenko je bila jedna od najvećih srpskih balerina i koreografkinja. Rođena 1938. godine, ceo život je posvetila baletu. Srednju baletsku školu završila je u Beogradu, a usavršavala se u Londonu. Gostovala je u Tokiju, Londonu, Parizu, Lozani i Atini, a tokom bogate karijere igrala je u baletima “Labudovo jezero”, “Čudesni mandarin”, “Karmen”, “Don Kihot”, “Žizela”, “Začarana lepotica”…

Kao koreografkinja na muziku domaćih kompozitora postavila je balete “Banović Strahinja”, “Jelisaveta”, “Večiti mladoženja”, “Izbiračica”, kao i “Samson i Dalila”, “Dama s kamelijama”, “Ljubav čarobnica” a za neke od njih je i nagrađivana.

Za života je ovenčana Nagradom za životno delo i priznanjem “Dimitrije Parlić”, koje dodeljuje Udruženje baletskih umetnika Srbije. Takođe,  bila je laureat i Nacionalnog priznanja za sveukupni doprinos kulturi Republike Srbije.

Preminula je 3. jula 2020. u Beogradu u 82. godini. Samo godinu dana ranije ostala je bez sina, glumca Igora Pervića.




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

22. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .