Lifestyle

Priprema obroka za nedelju dana – saveti i ideje

MediaSfera

 

Piše: Srbijanaka Stanković

 

Svakodnevna priprema obroka nekada može predstavljati veliki izazov čak i najvećim ljubiteljima kuvanja. Neretko se dešava da nam u toku nedelje ponestane ideja za spremanje jela.




Sa druge strane, zbog prenatrpanog dnevnog rasporeda nekada je jako teško odvojiti vreme za kuvanje. Uprkos svim ovim okolnostima koje su uobičajene, ono što zasigurno ipak svako očekuje jeste da na trpezarijskom stolu uvek ima hrane i da tanjiri nikada nisu prazni.

Priprema obroka za nedelju dana može vam pomoći da se oslobodite ustaljenog pitanja “Šta ćemo jesti danas?” Uz nekoliko korisnih saveta i ideja možete se bolje organizovati, spremiti hranu unapred i pritom uštedeti vreme i novac.

Najpre dobro organizujte prostor u zamrzivaču i frižideru

Pre odlaska u kupovinu namirnica i pripreme obroka za nedelju dana, proverite koliko namirnica već imate u frižideru i zamrzivaču. Sedmodnevni jelovnik podrazumeva mnogo činija u kojima ćete hranu čuvati, stoga proverite da li imate dovoljno prostora za njihovo odlaganje.

Naravno, mnogi frižideri i zamrzivači su dovoljno veliki da mogu da prime poveću količinu namirnica jer imaju veliki broj fioka ili korpi. Međutim, nije loše da se pre daljih koraka razmisli i o tome jer u suprotnom vam se može desiti da nećete imati gde da smestite ono što ste unapred pripremili za narednu nedelju.

priprema-obroka-spagete-serpa.jpg

Bolji raspored pomoću činija raznih veličina i boja

Kako bi hrana ostala sveža i kako se mirisi hrane ne bi širili u frižideru ili zamrzivaču, dobro je kupiti činije koje se hermetički zatvaraju. Takođe, kupovina činija različitih veličina je važna ukoliko hranu nosite na posao ili jednostavno sebi želite odrediti određenu meru koliko ćete kalorija uneti za jedan obrok.

Zbog lakšeg rasporeda, od velike pomoći vam mogu biti činije u različitim bojama zahvaljujući kojima možete odrediti gde vam se nalaze obroci za doručak, ručak, večeru ili užinu. Najbolje je imati činije za višekratnu upotrebu za skladištenje sveže, kuvane ili pečene hrane. Pored činija, korisne su plastične kese koje možete koristiti prilikom zamrzavanja hrane da biste uštedeli prostor.

Jako je važno da kad sve pripremite i spakujete pripazite na koji način ćete sve rasporediti. Nemojte zbog lošeg rasporeda izgubiti činije negde u zadnjem delu frižidera ili zamrzivača. Najbolje je da ih označite sadržajem i datumom, a hranu koja se najbrže kvari jedite početkom nedelje.

Napravite-spisak-jpg

Sastavite raznovrstan sedmodnevni meni

Pre no što krenete sa pripremom obroka, odvojite malo vremena i razmislite o tome šta biste jeli tokom čitave nedelje i da li ćete spremati samo za vas ili za još ljudi. Dobro isplaniran i raznovrstan jelovnik može vam pomoći da ne ponavljate često obroke i da u tanjiru skoro svakog dana bude novo i ukusno jelo, čime ćete svoj organizam snabdeti različitim krucijalnim hranljivim sastojcima.

Ono što se može naći na vašem meniju jesu kuvana jaja koja su dobar izbor kada je u pitanju doručak a neće se pokvariti ni nakon što budu bila u frižideru više od tri dana. Takođe, pastu koju ste, na primer, večerali, sutradan možete iskoristiti kao hladno predjelo. Jela poput pasulja, graška ili boranije su isto tako bezbedna u frižideru nekoliko dana.

Napravite listu namirnica za celu nedelju pre nego što krenete u kupovinu

Najlogičnije – ne možete planirati pripremu obroka za nedelju dana ukoliko je vaš zamrzivač ili frižider prazan. Zbog toga, napravite što detaljniji spisak namirnica koje su vam potrebne i spremanje obroka za nedelju dana će biti mnogo jednostavnije kada vam je sve pri ruci. Kada napravite spisak, odaberite dan kupovine koji odgovara vašem rasporedu. Nezavisno od toga da li volite da idete na pijacu ili u kupovinu u prodavnici, važno je da kupite samo ono što vam je zaista potrebno.

Ono što se može naći na spisku jesu namirnice od kojih možete napraviti čak i više obroka. Neke od njih su, naravno, voće i povrće koje je idealno za pripremu raznih salata, ali može ući i u sastav glavnog jela. Takođe, na spisak možete dodati i testeninu, dugotrajni hleb, jaja, suhomesnate proizvode, nekoliko vrsta mesa, mlečne proizvode kao i mnoge druge.

Šta ako se iznenada najave gosti?

Ukoliko ste već spremili određeni broj obroka i skrojili detaljan plan za čitavu sedmicu, problem može da nastane u slučaju da se iznenada najave gosti. Iako je uvek lako naručiti hranu, razmislite šta je to što imate da ponudite iz svog frižidera ili zamrzivača.

Jedna od ideja je da od namirnica poput hleba, jogurta, jaja, kečapa, suhomesnatih proizvoda kao i malo začina, napravite picu. Ovo zasigurno nije pica koja se može kupiti u picerijama, ali jeste ukusna. Potrebno je da u činiji izmutite dva jajeta, dodate ono što vam je ostalo od suhomesnatih proizvoda i malo jogurta. Na hleb možete staviti kečap i ovaj fil nasuti preko i začiniti sa malo origana, bosiljka ili peršuna. Ova vrsta pice nije zahtevna za spremanje i potrebno vam je svega petnaestak minuta.

Priprema obroka za nedelju dana je jako korisna i najbolje je da izaberete dan u nedelji kada imate najviše slobodnog vremena i iskoristite ga za pripremu što više jela. Ovo može biti jako zabavno ukoliko u pripremu uključite i ostale članove vaše porodice ili prijatelje, ali zašto ne i kada ste sami?



NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .