Književnost

Svetski dan(i) poezije: PAPIR KAMEN KAMEN

MediaSfera

 

 

Svetski dan(i) poezije održaće se od 21. do 23. marta 2021. godine na onlajn profilima Kulturnog centra Beograda. Kako se festival iz poznatih razloga održava u digitalnom prostoru, umesto tribina osmišljena je dijaloška e-publikacija, a umesto pesničkih čitanja publika će imati priliku da ih čuje preko video-zapisa. 




Svetski dan poezije proglasio je UNESCO 1999. godine, a Kulturni centar Beograda je dve godine kasnije, u saradnji sa pesnikinjom Dubravkom Đurić – oslanjajući se na sopstvenu i ukupnu tradiciju organizacije pesničkih programa u Beogradu – započeo manifestaciju posvećenu savremenoj poeziji koja je vrlo brzo prerasla u međunarodni pesnički festival.

Svake godine manifestacija nosi novi tematski predznak, dok se osmišljavanje koncepta prepušta drugom pesniku ili pesnikinji. Urednica ovogodišnjeg programa je pesnikinja i dramaturg Maša Seničić.

 Kako se festival iz poznatih razloga održava u digitalnom prostoru, umesto tribina osmišljena je dijaloška e-publikacija, a umesto pesničkih čitanja publika će imati priliku da ih čuje preko video-zapisa. Uz urednicu programa, ko-autori na ovim materijalima su snimatelj i direktor fotografije Marko Milovanović, kao i illustrator i grafički dizajner Srđa Dragović.

Video-zapisi koji čine ovaj onlajn događaj zamišljeni su kao intervencija, ne kao ilustracija. Budući da nismo u mogućnosti da autore i autorke pozovemo na gostovanje, pojedinačni snimci napravljeni su za po jedan rad svakog od njih, a ovi audio-vizuelni materijali deo su programa kao odgovori na pesme, umesto da budu tek njihov prikaz/odraz.

Imajući u vidu da se slika snima odvojeno, te da će pesnici biti prisutni glasom i tekstom (ne i glavom/telom), Svetski dan(i) poezije se na izvestan način neposredno bave kretanjem i udaljenošću: oprostoravanjem poezije i njenom asocijativnom materijalizacijom. Konceptom ovogodišnjeg programa pomeramo kontekstualnu granicu čitanja pesama regionalnih autora, doživljavajući njihove radove kao celinu doslednu u nameri postavljanja pitanja, iako ne nužno po pitanju stila ili motiva. Svaki video ima i titl na izvornom jeziku, radi lakšeg praćenja teksta.

Dobro poznata dečija igra na koju se oslanjamo u naslovu – Papir kamen makaze –  zasniva se na nehijerarhijskom cikličnom sistemu, sa devet mogućih kombinacija poteza. Upravo toliko mladih autora i autorki, koji stvaraju na istom jeziku, ove godine predstaviće se kroz svoje stihove: Đorđe Ivković (SR), Marija Dejanović (HR), Marija Dragnić (CG), Tomislav Augustinčić (HR), Radmila Petrović (SR), Alen Brlek (HR), Vladana Perlić (RS), Anita Pajević, (BiH) i Jana Radičević (CG).

Italijanski institut za kulturu u Beogradu pružio je dodatnu podršku ovogodišnjoj manifestaciji, pa tako imamo priliku da i tri mlade italijanske pesnikinje – Đulija Martini, Alma Spina i Beatriče Kristali – budu deo ovogodišnjeg programa. Njihove pesme biće prvi put prevedene na srpski jezik posebno za ovu priliku, a autorke će poslati svoje snimke čitanja i predstavljanja koji će gledaocima takođe biti dostupni sa titlovima.

Za vreme trajanja festivala Svetski dan(i) poezije – 21, 22. i 23. marta 2021. godine –  svakog dana biće okačeno po četiri poetska videa u razmaku od nekoliko sati, čime ćemo pokušati da prenesemo ritam dosadašnjih festivalskih nastupa i u okviru onlajn mogućnosti.

Sav program/sadržaj manifestacije biće dostupan na YouTube kanalu Kulturnog centra Beograda (https://www.youtube.com/channel/UCpbIse6TLSRSedWsNbHWqWw), te na njihovoj Facebook stranici (https://www.facebook.com/KulturnicentarBeograda/), dok objave, najave i vesti vezane za sam događaj možete pratiti na zvaničnom Instagram profilu (https://www.instagram.com/kulturni_centar_beograda/?hl=en).




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .