Fotografija

Martovske izložbe u Kulturnom centru Beograda

Lazar Lekovic, Dunja Jung

MediaSfera

 

Foto: Lazar Lekovi’, Dunja Jung

 

 

Usled trenutnih epidemioloških okolnosti neće biti priređeno zvanično otvaranje, već će sve tri izložbe biti otvorene za publiku od četvrtka, 11. marta u 12:00 časova. Radno vreme galerija je svakog dana, osim nedeljom i praznicima, od 12:00 do 20:00 časova. Ulaz je slobodan, a izložbe su otvorene do 15. aprila.




U 20. sezoni fotografske Galerije Artget, u kojoj umetnički direktori i direktorke Galerije u prethodnoj deceniji po jednom selektovanom izložbom re-mapiraju domaću scenu, Aleksandar Kelić predstavlja dvoje umetnika, Aleksandru Leković i Lazara Lekovića, koji u zajedničkom projektu – Drugi pogled – portretu pristupaju s naizgled nepomirljivo suprotstavljenih pozicija.

Pristup Aleksandre Leković je dokumentaristički. Njeni iskreni portreti nastaju u prostorijama Saveza za slepe i slabovide u trenucima dok članovi uče da savlađuju prostor i obavljaju osnovne životne radnje, prevazilazeći svoja ograničenja.

Modeli na portretima Lazara Lekovića su vizuelni umetnici i fotografi, koje snima analognom tehnikom i specifičnom intervencijom na radovima (uklanjanjem dela portreta na kojima se nalaze oči, deo nosa i čela) posmatraču oduzima „prvu zonu interesa“ – oči portretisanog, ali mu dodatno otkriva okruženje u kome se portetisani nalazi.

Odsustvo pogleda portretisane osobe je jedna od vezivnih tačaka njihovog rada, što kod posmatrača u prvom trenutku izaziva nelagodu, zato što se uobičajena percepcija portreta, kao i pri realnom susretu, zasniva na pokušaju da do željenih informacija o osobi dopremo pogledom u njene oči.

Pulsar

U Likovnoj galeriji otvara se izložba troje autora: Danje Tekić, Milana Kulića i Vaštaga Vendela, pod nazivom Pulsar, koja predstavlja ambijentalnu instalaciju.

…Kaleidoskop čulnih iskušenja, svetlosti i materijalnosti, izdvaja se u naslućenom i definisanom pojmu monade kao agregata harmonije. Osnove ispitane fizičke realnosti jesu i izražajni modaliteti koji za svakog od troje umetnika dopiru iz grafičke umetnosti, iz skulpture kao i iz slikarstva. Zaustavljenost pojmovnih entiteta njihovih dela sačinjava pravce zamišljaja naučno samerljivih rotacija i elektromagnetizma kosmičkih pulsara.

Ogledalska osnova kompaktno unesenih obojenih površina čini viseći predmet izdeljenih kvadrata i trouglova (Danja Tekić) koji je po silikatu prenosno blizak petrifikaciji geološkog uzorka nalik masivnom kamenu (Milan Kulić), ali i modelu – fantazmatski sferičnoj površini viseće kugle – posredujućoj sugestiji kože (Vaštag Vendel). Međuodnos geometrijskih konstanti (stena, kvadrat/ trougao i kugla) odaje vitalistički pristup arhepojmovima i potenciranje fizičkog i biološkog domašaja, jednako u svojstvima teksture upotrebljenih materijala i statičkih zahteva.

Mika Tanila, Tektonska ploca, 2016, 74′, © Testifilmi (2)

Samostalna izložba Između ploča, Mike Tanile, u Galeriji Podroom, pružiće uvid u korpus dela koja se susreću i prožimaju u polju vizuelnih i zvučnih istraživanja, od statusa i izmeštanja medijske slike, do oponašanja medijskog okruženja čovekovog života, njegove povezanosti i raspršenosti. U prostoru između „ploča”, ograničenom neistraženim odnosima i snagom slika, pokretom i zvukom, odjekom i asocijacijama, nalazi se prva samostalna izložba Mike Tanile u Beogradu.

U Filmskoj galeriji (foaje DKC-a), u toku je izložba kostimografa Ljiljane Petrović, pod nazivom Oko kina – filmski kostim, koja predstavlja jedinstveni omaž rediteljima Goranu Markoviću i Srdanu Goluboviću, a biće otvorena do 28. marta. Ova izložba koncipirana je kao skup kostimografskih radova, fragmenata, likovnih skica, fotografija i predstavlјa autentično svedočanstvo i dopunu recepciji filmskog kostima, koji kao dokumentarni narativi pripovedaju o gradaciji stvaralačkog procesa i različitim kostimografskim postupcima, što daju originalnost i konačno oblikovano delo – film.




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .