Kulturna politika

Počinje kampanja za očuvanje srpskog jezika u dijaspori

MediaSfera

 

 

Uprava za saradnju s dijasporom i Srbima u regionu pokreće kampanju za očuvanje srpskog jezika, povodom Međunarodnog dana očuvanja maternjeg jezika 21. februara.




Više spotova, u kojima različitim narečjima, srpskim jezikom govore Srbi iz cele Srbije, od Kosova i Metohije do Vojvodine, iz regiona – Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Crne Gore, kao i iz dijaspore, biće emitovano na Javnom servisu – RTS, kao i na društvenim mrežama.

Arno Gujon, direktor Uprave za saradnju s dijasporom i Srbima u regionu, kaže da je srpski jezik bogat i raznovrstan, da nije najlakši za učenje, ali da je jedan od najlepših.

 „Namera nam je da, u godini kada se u okruženju sprovodi popis stanovništva, čiji je jedan od klјučnih elemenata baš maternji jezik, podignemo svest o značaju srpskog jezika. Mi ne možemo da utičemo na to kako će druti nazivati svoj jezik, ali možemo da utičemo na to kako ćemo mi sačuvati svoj.

U dijaspori je, s druge strane, srpski jezik osnovna nit koja povezuje čitavu zajednicu. Ako se jezik zaboravi, ta nit se prekida i gubi se deo identiteta. Svaki Srbin, pogotovo pripadnik druge ili treće generacije u inostranstvu, koji pored jezika države u kojoj živi, zna i srpski jezik, predstavlјa most između Srbije i sveta i bogatstvo za sve nas“, poručio je Gujon.

Članice Organizacije Ujedinjenih nacija za obrazovanje, nauku i kulturu (UNESKO) od 1999. godine obeležavaju 21. februara Međunarodni dan maternjeg jezika kako bi promovisale jezičku i kulturnu raznovrsnost, kao i višejezičnost.




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .