Vizuelna Umetnost

Izložba ANASTASIA u Galeriji Centra za grafiku FLU

MediaSfera

 

 

U Galeriji Centra za grafiku Fakulteta likovnih umetnosti (Pariska 16) otvorena je neobična izložba neobičnog naziva ANASTAZIJA. Izložba je otvorena do 20. februara 2021.  




Samostalnom izložbom se predstavljaju Una Knežević, Milica Popović i Aleksandar Rakezić, autorski trojac koji preispituje pitanje umetnosti kao luksuzne robe, velike ekonomske vrednosti, koja pomera kapital na tržištu.

Istovremeno, ona može biti i gradivni element komercijalnih predmeta ponuđenih brojnim konzumentima muzejskih sadržaja (Olimpija Eduarda Manea postaje čuvar pralina na kutiji bombonjera ili Suncokreti Vinsenta Van Goga sugerišu potragu za izgubljenim vremenom na ukrasnom kalendaru).

Aleksandar Rakezić, Bez naziva (ukus dobrog ukusa), 21 x 28 x 6 cm, štampa na fondanu, rozen torta, 2021.

 

Na izložbi u Centru za grafiku autori se, u odnose na svoj dosadašnji umetnički rad udaljavaju od njegovog statusa umetnosti radi umetnosti. Rematerijalizujući ga iznova, dodeljuju mu nov konzumeristički karakter. Ovako se prilagođavaju savremenim potrebama društva i ulaze u proces masovne produkcije istog sadržaja, istražujući mogućnosti nove primene umetničkog dela i njegove masovne dostupnosti.

Milica Popović, Bez naziva, 150 x 100 cm, digitalna štampa, 2021.

Aleksandar Rakezić privremeno oživljava sećanje na crteže koje je prodao, štampajući njihove reprodukcije na tortama koje će se tokom trajanja izložbe pojesti ili pokvariti, ali svakako iznova obnavljati. Fotografija sa dugo željenog putovanja Une Knežević štampana na poluprozirnoj tkanini, sada je prisutna u potpuno novoj formi modnog odevnog predmeta. Svojim crtežom kojim evocira meditativno stanje postignuto u radu sinergijom muzike i crtanja, Milica Popović omogućava da demokratičnom reprodukcijom inicijalnog rada publika postigne isto ili slično iskustvo. Njihovi radovi nastaju uključujući proces štampe, potencirajući njenu emancipatorsku ulogu, svesno i hrabro rizikujući situaciju industrijalizacije umetnosti.

Una Knežević, forever summer, veličina M, 100 % poliester, 2021.

Inicijalno, bez jasno naglašene poveznice, radove ova tri autora karakteriše njihova sposobnost tranzicije, od umetničkog dela ka svakodnevnom, upotrebnom predmetu, i zatim njegove dekonstrukcije i dematerijalizacije, kao konzumiranog proizvoda. Postavka u galeriji Centra za grafiku samo je jedan efemeran vid izlaganja, ali se ona može ponovo u celosti proizvesti, i iznova konzumirati.

_ _ _ _ _

Popović, Knežević i Rakezić privremeno reprodukuju svoje umetničke radove. Nameće se pitanje da li je reproduktivnost umetničkog dela stilska vežba za potencijalno nestajanje prošlosti i da li je zaborav suštinski zajednički imenitelj njihovih strepnji.

Lament nad umetničkim radovima koji su za umetnike u isto vreme i kapital kojim trguju na tržištu monetarnih vrednosti, uz mogućnost da napuste njihovo vlasništvo hrleći svom novom vlasniku, jedna je od interpretacija reprodukovanih umetničkih dela autora rekonstruisanih u novom ruhu u galerji Centra za grafiku.

Da li su emocije suparnici tržišnog ekonomskog kretanja umetničkog dela i da li je kapital umetniku adekvatna zamena za ostvareno delo?




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .