Film / TV

„Dara iz Jasenovca“ nije ušla u uži izbor za „Oskara“

MediaSfera

 

 

Američka akademija filmske umetnosti i nauke nije uvrstila film reditelja Predraga Antonijevića „Dara iz Jasenovca“ na užu listu od 15 filmova koji su u trci za 93. nagradu „Oskar“ u kategoriji za najbolji međunarodni film.




Među 15 kandidata je ostao film „Kvo vadis, Aida?“ Jasmile Žbanić iz BiH, „Dragi drugovi!“ (2020) ruskog režisera Andreja Končalovskog, kao i ostvrenja iz Čilea, Danske, Češke, Francuske, Gvatenale, Hong Konga, Irana, Obale Slonovače, Meksika, Norveške, Rumunije, Tajvana i Tunisa.

„Dragi drugovi!“ je crno-bela drama Andreja Končalovskog, koja opisuje gušenje mirnih demonstracija u ruskom gradu Novočerkask 1962. godine. Film je ranije nagrađen Specijalnom nagradom žirija na Filmskom festivalu u Veneciji, a osvojio je još neke međunarodne nagrade.

Ostvarenje „Gunda“ (2020) ruskog režisera Viktora Kosakovskog za najbolji dokumentarni film.

Film „Gunda“ je američko-norveški dokumentarac koji će se takmičiti u kategoriji dokumentarnih filmova. Radi se o crno-belom digitalnom đelu bez muzike, naracije i teksta na ekranu.

Američko-norveški dokumentarac ruskog režisera prati svakodnevni život svinje Gunda i njenih prasića, kao i kokošaka i krava. Kritičar „Njujork tajmsa“ Manola Dargis opisala je dokumentarac kao „uzvišeno lep i duboko dirljiv“, javio je TASS.

Nominacije za „Oskara“ biće saopštene 15. marta, a pobednici će biti proglašeni 25. aprila na ceremoniji koja će se održati u Los Anđelesu.

Koji filmovi su na užoj listi kandidata za nagradu Akademije filmske umetnosti pogledajte  OVDE.




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .