Vizuelna Umetnost

ANA PRVAČKI: „Pandemijska trilogija“ kao podrška

MediaSfera

 

 

Najnoviji projekat Ane Prvački Pandemijska trilogija (Pandemic trology) pokušava da pruži emotivnu podršku u svim izazovnim vremenima društvenog udaljavanja i brige o životnoj sredini. Uz pomoć njene porodice i prijatelja, koji pandemiju provode zaključani tokom 2020. godine u Berlinu i Bukureštu, Prvački i njen tim napravili su tri video rada.




Dela dovode u ravnotežu analogno i digitalno, oslanjajući se na mitologiju, folklor i nauku. Iako preispituju uticaj nedavnih događaja na naš društveni i mentalni život, ovi radovi daju maštovite alate koji će nam omogućiti da se svakodnevno bolje nosimo sa strepnjama i pandemijom kroz poetsku formu.

Stavljajući lepotu, kreativnost i transformaciju u srž svog rada, „Pandemijska trilogija“ se bavi blagostanjem i brigom, ponavljajući ideje koje su najvažnije za praksu Ane Prvački. „Pandemijska trilogija“ izvedena je za potrebe 13. Bijenala u Gvangdžu, (Minds Rising, Spirits Tuning), selektorki Defne Aias i Natasha Ginvala.

Ana-Prvački-multimask.jpg

Rad Multimask (Multimask) iznova zamišlja karantin i izolaciju kao vreme obnove, ličnog rasta, svesti i lepote, istovremeno pružajući siguran način interakcije sa drugima. Prvački se oslanja na svoje usavršavanje i istraživanje rada sa maskama i njihovom transformacionom potencijalu.

Energetičko golicanje(Energetic tickle) fokusira se na društveno distanciranje i preispituje njegove emocionalne, transmisivne i fiziološke implikacije. Putem tela i zvuka Prvački nas upoznaje sa novim načinom pozdravljanja ljudi koji nam omogućava da zaštitimo sve učesnike u interakciji. Gestom se komunicira raznolikost emocija iza naših maski za lice kao kompenzacija za odsustvo dodira.

Ana-Prvački-Energetic-Tickle-Still.jpgll

Zona prskanja (Splash Zone)ovu trilogiju zatvara snažnim osećajem sigurnosti i zajedništva, ohrabrujući nas da se borimo protiv nemira videći optimizam i osvetljenost u različitim spoljnim elementima našeg života: od prašine i talasa do školjke možemo dobiti duboki osećaj pripadnosti i povezanosti sa vazduhom, vodom kao esencijom, željom i sukobom sa zemljom koja nas okružuje.

Ana-Prvački-Splash-zone-Still.jpg

Pored opsežnog istraživanja o različitim temama u  svojim video radovima, Prvački je za svaki izradila i studije akvarela u bliskoj saradnji sa 3D animatorom Catalin Otelea. Na ovaj način fluidni vizuelni jezik vode preveden je u digitalnu animaciju, čime je postignut balans analognog i digitalnog.

Ana Prvački

Iskustvo Ane Prvački u oblasti muzike, pozorišta, prerušavanje, arhitekture, likovne umetnosti i pčelarstva svedoči o njenoj svestranoj praksi – od slikanja do video umetnosti, performansa i virtuelne realnosti. Njen eksperimentalni pristup uključuje naučno istraživanje, bihejvioralne studije i emotivni uticaj u strategiji čiji je cilj stvaranje maštovitih alata koju mogu služiti izazovima svakodnevnog života. Umetnička praksa Prvački je ekološki svesna.

Realizovala je mnoge samostalne izložbe i projekte medju kojima se izdvajaju NTU CCA u Singapuru, UCLA Hammer Museum, Los Andjeles; Isabella Stevart Gardner muzej u Bostonu i Castello di Rivoli Museo d’Arte Contemporanea u Torinu. Izlagala je izmedju ostalog na, 14. Istanbulskom bijenalu, 1. bijenalu u Singapuru i 13. dokumenti. Nastupala je i na LA Philharmonic-u i Arhitektonskom bijenalu u Cikagu. Nedavno je bila deo projekta Marine Abramović- SkiArt.

Samostalna izložba Ane Prvački u Muzeju De Loung u San Francisku osvojila je nagradu Vebbi 2020 za upotrebu virutelne realnosti, a priznata je od strane Međunarodne akademije za digitalnu umetnost i nauku zbog svojih značajnih postignuća.

Ana Prvački rođena je u Pančevu.




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .