Kulturna politika

Usvojena strategija razvoja kulture

MediaSfera

 

Foto: Pixabay

 

 

Ministarstvo kulture i informisanja Vlade Republike Srbije definisalo je strateške prioritete razvoja kulture od 2021. do 2025. godine, čije će ostvarenje, uz pravo rukovođenje i jasne faze, značajno poboljšati kulturnu sliku Srbije.




U saopštenju Ministarstva se navodi da je reč o 20 prioriteta kulturne politike koji zahtevaju posebnu pažnju, pri čemu se glavni stubovi razvoja, između ostalog, odnose na budžet za kulturu, očuvanje kulturno-istorijskog nasleđa i decentralizaciju kulturne produkcije u Srbiji.

Takođe, to su i uvođenje umetnosti i kulture u škole, obrazovanje i učešće u kulturnim programima, kulturna diplomatija, pokretanje i nastavljanje velikih projekata – izgradnja važnih objekata, poreski podsticaji za ulaganja u kulturu, ekonomska dimenzija kulture, digitalizacija, razvoj kulturnog turizma i unapređenje položaja samostalnih umetnika, kulturnih radnika i strukovnih udruženja umetnika.

Ovi planovi imaju za cilj i osnaživanje svesti o sopstvenom kulturnom identitetu kroz utemeljenje u bogatoj tradiciji i savladavanje novih savremenih metoda i tehnologija za njihovo prenošenje.

Ministarstvo kulture i informisanja nastojaće da unapredi institucionalno povezivanje i saradnju u oblastima kulture, obrazovanja, nauke, kao i privrede i turizma.

U tom svetlu prepoznata je potreba objedinjenog pristupa negovanju kulture sećanja i stvaranju povoljnog okvira za saradnju kulture i naučnih institucija, dodaje se u saopštenju.




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .