Vizuelna Umetnost

Bez svečanog uručenja Nagrade „Lazar Trifunović“ i Priznanja DIUS

MediaSfera

 

 

 

U Beogradu su juče umesto tradicionalne svečanosti uručenja Nagrade „Lazar Trifunović“ i Priznanja Društva istoričara umetnosti Srbije DIUS za 2020. godinu premijerno prikazani kratki dokumentarno-umetnički filmovi „Dijalog o kolažu“ (1965) i „Rekvijem u sivom“ (1963), kao i emisija „Akcija i Konstrukcija“ iz serijala Slikarski pravci  XX veka, za koje je profesor Trifunović pisao scenarija.




Filmovi su iz Arhiva Jugoslovenske kinoteke i Arhiva RTS-a i biće dostupni za gledanje, narednih sedam dana.

Nagrada „Lazar Trifunović“ za likovnu kritiku i teorijsko razmatranje savremene likovne  i vizuelne umetnosti za 2020. godinu dobile su  istoričarke umetnosti msr Sofiji Milenković za studiju pod nazivom  Stranac u Parizu: kritička recepcija Save Šumanovića na pariskoj umetničkoj sceni od 1926. do 1928, objavlјenu u Zborniku Seminara za studije moderne umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu 2020, i muzejski savetnik Gordana Stanišić za stručne tekstove – O crtežima Lazara Vozarevića u monografiji „Lazar Vozarević“ , izdanje Fonda Vujičić kolekcija Beograd, 2020. i  Damjan na iskustvima Damjana u katalogu istoimene izložbe u Narodnom muzeju u Beogradu.

Žiri za Nagradu je radio u sastavu: dr Jasmina Čubrilo, dr Nikola Dedić i dr Dragana Kovačić, a odluka je doneta jednoglasno.

S. Milenkovic Portret

 „Privilegija je dobiti nagradu koja nosi ime Lazara Trifunovića, čiji su ličnost i delo sinonimi svestranog, agilnog i odgovornog pristupa profesionalnom delovanju, najviših stručnih i etičkih načela kojih se beskompromisno držao, kao i neprestane težnje ka samousavršavanju i negovanju kritičkog duha. Pred njegovim primerom čine se manje važnim svakodnevne sumnje, koje proizilaze iz teškoća koje su postale neodvojivi deo našeg poziva, od značaja i neophodnosti istrajnih promišlјanja o umetnosti, njenim sistemima i iskustvima umetnika, kao i neprestanog preispitivanja načina na koje to možemo da učinimo. Veliku zahvalnost za ovakvo ohrabrenje dugujem žiriju koji je podržao moj rad, kao i uredništvu Zbornika Seminara za studije moderne umetnosti na višestrukim i dragocenim prilikama da svoja istraživanja predstavim javnosti.“- izjavila je povodom dobijene nagrade msr Sofija Milenković.

Gordana Stanišić ovu prestižnu nagradu smatra izuzetno značajnim priznanjem kojim se valorizacija kvaliteta određenog rada opravdava poverenjem spram visokih kriterijuma istoričarskoumetničke prakse ovog uvaženog profesora. „Nagrada je više od lične satisfakcije, ona je bitan motivacioni čin i, iznad svega, velika moralna odgovornost prema svakom budućem profesionalnom delovanju.“

Gordana Stanisic
Ffoto Vesna Lalić

 Priznanje Društva istoričara umetnosti Srbije za najbolјu autorsku izložbu savremene likovne umetnosti u protekloj godini dobile su izložbe: 30. Memorijal Nadežde Petrović: „Na jug, na jug! Idemo na jug!“ koju je realizovala Umetnička galerija „Nadežda Petrović“ u Čačku i Refleksije našeg vremena: Akvizicije 1993-2019. koju je realizovao Muzej savremene umetnosti u Beogradu. Nagrada se ravnopravno dodelјuje prof. dr Sariti Vujković, selektorki izložbe 30. Memorijala Nadežde Petrović i autorskom timu izložbe Refleksije našeg vremena koji čine mr Mišela Blanuša, dr Rajka Bošković, Svetlana Mitić, Žaklina Ratković i Miroslav Karić. Žiri Priznanja DIUS-a činili su istoričari umetnosti i kustosi Maida Gruden, Nela Tonković i Saša Janjić. Odluka je doneta jednoglasno.

„Izuzetna je privilegija biti nosilac ovog značajnog priznanja, koje je veliki podsticaj za profesionalni rad, naročito zbog toga jer dolazi od strane kolega istoričara umjetnosti iz Srbije,  što je za mene kao istoričarku umjetnosti iz Republike Srpske ovo zaista posebna čast“,  poručila je Sarita Vujković ovim povodom.

Sarita Vujkovic

Autorski tim izložbe „Refleksije našeg vremena: Akvizicije Muzeja savremene umetnosti 1993-2019“ zahvalјuje se Društvu istoričara umetnosti Srbije i članovima žirija, na ukazanoj časti da budu lauerati ovog izuzetno značajnog stručnog priznanja. „Zahvalni smo kolegama koje su nagradile uložen trud i muzeološko- kustoski rad kojim su posle 26 godina u Muzeju savremene umetnosti javnosti predstavlјenja otkuplјena i poklonjena umetnička dela  koja su, u pomenutom periodu, ušla u muzejske zbirke. Koncipirane kao svojevrsne  male izložbe, celine su  kroz istorijske, stilske, problemske i medijske relacije izloženih dela ponudile jedno moguće čitanje i razumevanje umetničkih tokova i društvenih okolnosti koje su uticale, kako na sam rad muzeja, tako i na njegovu otkupnu politiku u poslednje skoro tri decenije. Čini se da je na posletku izložba u svim okolnostima koje su je pratile i sama postala refleksija vremena u kome živimo.“ 




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .