Lifestyle

Šta su Srbi najviše kupovali u 2020. na internetu?

MediaSfera

 

 

Nažalost, 2020. svi ćemo pamtiti po kovidu-19, ali ujedno to je i godina za koju možemo da kažemo da se sve preselilo na internet. U Srbiji se onlajn kupovina od aprila povećala za više od 200% (Izvor: Aljazeera). Time se primećuje čak i jednokratan rast poseta portala za upoređivanje ponuda – idealno.rs. U 2020. na portalu su dostupni proizvodi iz čak 100 novih prodavnica.




Od 13 različitih kategorija na idealno.rs, kategorija Kuća i bašta je zauzela čak 47% svih pretraga. Odmah za njom sledi kategorija Odeća i obuća sa 20% pretraga u odnosu na sve ostale kategorije.

Preteklih godina nikada ni jedna kategorija nije toliko prednjačila u odnosu na druge, ali s obzirom da je 2020. za sve nas bila nepredvidiva godina, i iz dana u dan smo morali da se prilagođavamo, nažalost, ne više toliko novonastaloj situaciji, pa je sasvim jasno zašto su upravo ove dve kategorije bile najpopularnije.

Obzirom da se sve pozatvaralo od danas do sutra i stanovnici Srbije su sve više vremena provodili u svojim domovima, pa su se odlučili da to vreme posvete uređivanju istih. A kako su se pozatvarale i prodavnice, sve potrebno se nabavljalo isključivo na internetu.

Tako, u odnosu na prošlu godinu, rast indeksa potražnje u kategoriji Kuća i bašta je porasla za čak 128, a za odeću i obuću za 65.

Sve više domaćinstava sa bazenima

U kategoriji Kuća i bašta najpregledanije potkategorije su bile Bašta i Okućnica sa čak 753 indeksom potražnje, te Alati i mašine sa indeksom 746. Ono što je posebno zanimljivo je šta su Srbi zapravo najviše tražili u potkategoriji Bašta i okućnica. Definitivan pobednik su bazeni s neverovatnim 4245 indeksom potražnje! A za bazenima su sledili svi dodaci vezani za bazene.

Očigledno je da je lokdaun uzrokavo to da su svi počeli da razmišljaju o odmorima i “plažama” zapravo kod kuće, pa su se zato sami pobrinuli da im letnji odmor bude na dohvat ruke, bez ikakvih rizika.

Naravno, kako biste sve popravili i napravili, za to su vam bili potrebni alati i mašine. Upravo za to su Alati i mašine druga najtraženja kategorija. Upravo iz te kategorije u celoj 2020. najtraženiji proizvod ove godine na idealno.rs je bio EINHELL set od 5 alatki Limited Edition.

Udvostručen rast pretrage i u ostalim kategorijama

Naravno, ovo ne znači da je trenutni fokus samo na ove dve spomenute kategorije. Svakako su se u 2020. desile drastične promene – promene koje se sve više svode na onlajn svet, tako da već u 2021.

Možemo da očekujemo samo još veći rast kupovine na internetu. Već sada i mnoge druge kategorije pokazuju veliki potencijal u domenu potražnje.




NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .