Fotografija

Drugi deo izložbe Soba sa pogledom

Izlozba_Soba_sa_pogledom_Ivana_Popov.jpg

MediaSfera

 

Foto: Ivana Popov

 

 

U Likovnoj galeriji Kulturnog centra Beograda, drugi deo izložbe Soba sa pogledom, otvara se 28. decembra. Autori su: Radoš Antonijević i Nenad Malešević, Bojan Bem, Dejana Vučićević, Gabriel Glid, Vesna Golubović, Marija Dragojlović, Ivana Ivković, Ljiljana Jarić, Nemanja Lađić, Goranka Matić, Ivana Popov, Jelica Radovanović i Dejan Anđelković, Milica Ružičić i Ivan Šuletić.




Soba sa pogledom je izložba koja se priređuje povodom uspešnih i kreativnih 60 godina delovanja Likovne galerije Kulturnog centra Beograda u kulturi grada, zemlje i okruženja, i predstavlja svojevrsni omaž tradicionalnoj izložbi, Beograd inspiracija umetnika, ali je od nje udaljena revidiranom koncepcijom zasnovanoj na strategiji percipiranja grada, ovog puta, sa prozora doma ili ateljea umetnika.

Izlozba_Soba_sa_pogledom_Goranka_Matic.jpg
Foto: Goranka Matić

Izložba Soba sa pogledom donosi radove više autora koji u Beogradu žive i stvaraju i predstavlja izbor fotografija i video radova koji se mogu shvatiti kao zbirka komentara na savremeni Beograd, vizuelne zabeleške o njegovom privatnom i javnom biću.

Iako sam naziv izložbe implicira jedno intimno opažanje i povišeni pogled posmatrača iz svog privatnog kutka na javni prostor, on se može shvatiti i metaforički kao jedan širi okvir koji ostavlja prostor za individualnu percepciju pogleda na grad, ali i sobe kao prostorne odrednice, koja u prenesenom značenju može imati jedan mnogo širi i dublji kontekst.

Izlozba_Soba_sa_pogledom_Dejana_Vucicevic.jpg
Foto: Dejana Vučićević

Četrnaest različitih pogleda, odnosno isečaka iz vizuelnih dnevnika, ukazuju na disparatne umetničke prakse i subjektivne percepcije jednog pogleda, jedne teme i jednog grada. Ponekad postapokaliptični, na momente melanholični, utišani i intimni, ili pak gotovo apstraktni i opusteli prizori, sa pogledom punim iščekivanja često uprtim u nebo nad Beogradom, ovi radovi izneli su na površinu nekoliko lica ovog grada i jednu varijantu njegove savremene, vizuelne hronike.

U Galeriji Artget na programu je i dalje izložba pod nazivom DRAMA U FOTOGRAFIJI? Fotografska slika na Fakultetu dramskih umetnosti i 50 godina Katedre kamere, koja beleži radove studenata sa Fakulteta dramskih umetnosti, na predmetu Fotografska slika, a ujedno se i obeležava 50 godina od osnivanja katedre kamere na FDU. Izlagači su studenti Fakulteta dramskih umetnosti, kao i gostujući izlagači, studenti Fakulteta primenjenih umetnosti.

U galeriji Podroom izloženi su radovi autora Borisa Burića, pod nazivom Déjà vu. Boris Burić je intermedijalni umetnik iz Beograda, a njegovi radovi su konceptualno orijentisani i često su zasnovani na ideji društvene i umetničke kritike koje izražava u galerijskom i umetničkim akcijama u vangalerijskom prostoru. Polje interesovanja su mu: film, fotografija, akcija, performans, kolaž.

Reflektujući situaciju u kojem se svet kakav poznajemo menja ili nas sam intezitet događaja vraća u stanja nečega što je na drugi način već viđeno i lično doživljeno umetnik Boris Burić aktuelnu izložbu odnosno, kako bi u njegovom slučaju preciznije bilo, formu filmskog iskustva izraženog drugim sredstvima idejno razvija kroz niz metafora o pojedinačnim ili kolektivnim sudarima sa realnošću, o iluzijama u pokušajima otpora ili prilagođavanja bilo društvenom ili umetničkom sistemu.

Radno vreme galerija je svakog dana, osim nedeljom i tokom novogodišnjih i božićnih praznika, od 12:00 do 18:00 časova.

Ulaz je slobodan, a izložbe su otvorene do 21. januara 2021.




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .