Kulturna politika

Srpski PEN centar protestuje zbog smena u kulturnim institucijama u Šapcu

MediaSfera

 

 

 

Srpski PEN centar energično protestuje zbog smena u kulturnim institucijama u Šapcu. Uznemiruje vest da su, po kratkom postupku, smenjene dve uspešne žene, osvedočene prvakinje u svojoj struci, Milena Bogavac, upravnica Šabačkog pozorišta, i Nela Tonković, direktorica Narodnog muzeja u Šapcu.




Milena Bogavac i Nela Tonković su smenjene usred svojih regularnih mandata, bez obzira na njihove javno priznate i isticane rezultate u vođenju ovih ustanova. Reč je, dakle, o nedvosmisleno političkim smenama.

Vlasti u Šapcu su ovim čistkama pokazali da ih suštinski ne zanima kvalitet rada kulturnih institucija, već im je cilj da njima rukovode provereni partijski kadrovi a ne izuzetni umetnici i stručnjaci u kulturi. Zato smatramo da su smene Milene Bogavac i Nele Tonković opasan politički intervencionizam u kulturi koji ugrožava profesionalni nivo kulturnih institucija i njihove ostvarene umetničke rezultate. Zbog takve politike i prakse smo sve dalje od dobrih institucija i do evropskih standarda.

Milena Bogavac i Nela Tonković su umetnice i kulturne radnice prepoznate po svojim rezultatima u kulturnoj javnosti, dok je njihova delatnost u Šabačkom pozorištu i Narodnom muzeju u Šapcu učinila ove institucije ne samo važnim i za grad već reprezentativnim na nivou zemlje.

Vlasti na izborima stiču mandat da upravljaju poverenim poslovima pod određenim uslovima, ali nipošto ne stiču neupitnu moć da snižavaju profesionalne standarde u kulturnim institucijama i da ugrožavaju njihove ostvarene rezultate.

Srpski PEN centar se zalaže za profesionalizaciju upravljanja u javnim ustanovama kulture i za to da poštovanje programske i kulturne autonomije ovih ustanova bude obaveza njihovih osnivača.




Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .