Pop kultura

Novi mural Benksija u Bristolu: „Apćiha!“

MediaSfera

 

 

 

Benksi je potvrdio da autor murala nazvanog „Aachoo !!“ („Apćiha) u predgrađu britanskog grada Bristola gde je prikazana starica sa štapom i maramom, kojoj od siline kijanja ispada proteza.




Grafit ubitačne poruke osvanuo je na zidu jedne kuće u Bristolu, a posle kratke neizvesnosti Benksi je na svojoj zvaničnoj internet stranici i na društvenoj mreži Instagram da je autor murala.

Mural nazvan “Aachoo!!” islikan na bočnom zidu neugledne kuće u bristolskom kraju Toterdaun bio je skriven od očiju javnosti da bi svečano bio otkriven u četvtak, javio je “Gardijan”.

Novi rad najpoznatijeg uličnog umetnika na svetu ujedno nosi i najubojitiju poruku. Jer, usred pandemije i lokdauna u Velikoj Britaniji starica kija, a bacili se “u oblaku” šire okolo…

Zanimljiva je sama lokacija najnovijeg Benksijevog murala. Naime, ulica Vejl, u kojoj se nalazi kuća sa Benksijevim muralom, najstrmija je naseljena ulica u Engleskoj. Padina od čitavih 22 stepena svakog Uskrsa postaje poprište takmičenja u “spustu” vaskršnjih jaja.

Kao i sa svakim delom Benksija, i ovo je izazvalo opštu pomamu među građanima. Pogotovo što je osvanulo u rodnom gradu umetnika. Uprkos lokdaunu koji je još uvek na snazi u Velikoj Britaniji, veliki broj ljudi satio se da pogleda šta je umetnik ovoga puta poručio i fotografiše se kraj murala.

Ovo je treće Benksijevo delo koje je niklo tokom pandemije.




Pre dva meseca umetnik je napravio grafit devojčice sa hulahopom u Notingemu. A u julu je preuzeo odgovornost za mural nazvan “Ako ne nosiš masku, ne možeš u londonsku podzemnu železnicu” (If You Don’t Mask, You Don’t Get on a London Underground carriage) koji je prikazivao pacova kako kija u masku. Za razliku od grafita u Notingemu, koji je još uvek tu, mural u londonskom metrou je uklonjen.

 



Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

GoetheFEST 2024

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .