Pozorište

„Gracije” Silvije Gribaudi na 17. Beogradskom festivalu igre

MediaSfera

 

 

Plesni komad „Gracije” Kompanije Silvije Gribaudi iz Venecije gostovaće večeras od 19.30 časova na sceni Madlenianuma u Zemunu, u okviru 17. Beogradskog festivala igre (BFI). Tim povodom održan je u petak onlajn razgovor s koreografom predstave Silvijom Gribaudi, u prostorijama direkcije BFI.




Razgovor sa Gribaudi realizovan je putem Zoom platforme, a zanimljivo je da će njen komad gostovati osim u Beogradu, dan kasnije u Gornjem Milanovcu na pozornici Kulturnog centra. Bila je to velika želja stanovnika ovog grada da neku predstavu sa BFI vide i oni, i Jung je odabrala da to upravo bude delo Silvije Gribaudi, jer je “duhovito, pitko, široko komunikativno sa publikom.”

Silvija Gribaudi, osim koreografije, potpisuje i dramaturgiju predstave, sa kolegom Mateom Mafesantijem, a takođe je i plesačica na sceni sa partnerima (Siro Guljelmi, Mateo Marčesi i Andrea Rampaco).

Koreografkinja je veoma zahvalna BFI što je u ovakvim uslovima omogućeno da gostuju sa ovim projektom, što je u svetu prava retkost. Inspiracija za predstavu bila je u čuvenoj skulpturi „Tri gracije” vajara Antonia Kanove, koji je stvarao delo između 1812. i 1817. godine.

Kako je skulptura postala univerzalna oznaka lepote, proporcija i mere, tako je postalo i iskreno nadahnuće za nastajanje ideje za ovaj komad. „Gracije” hodaju kroz vreme uz muziku Vivaldija i Štrausa, dok se četiri plesača kreću praznom scenom.

Silvija_Gribaudi_Gracije_5.jpg

‒ Meni je bilo veoma zanimljivo da pričam na temu lepote, i polazna tačka mi je bilo to remek-delo skulpture, a tokom samog rada cilj je bio da se mi kao kolege zavolimo, zbližimo i uživamo u procesu ‒ naglasila je Gribaudi. Pitanje koje se postavlja u delu jeste šta je lepota, a umetnica smatra da je lepota zapravo pravi dijalog tela, ili jezik tela, ali po njoj lepota je takođe i humor, kao i sposobnost nositi se sa ovom svetskom situacijom. Na sve to, nameće se u komadu i tema da li estetski kanon lepote podrazumeva radost, sjaj i prosperitet? U tom kontekstu „Gracije” su skulpturalni pop komad koji istražuje različite nijanse konkretne i drske lepote, one koja može poništiti sve estetske standarde.

Umetnica je istakla da su pozorišta zatvorena u Italiji, tamo je i dalje na snazi pravi lokdaun što se tiče teatra, i da je okvirni datum za otvaranje 24. novembar, ako se nešto u međuvremenu ne promeni, odnosno ako se situacija sa pandemijom ne pogorša.

‒ Ipak, meni je najveći izazov u tom karantinu bio da više verujem u sebe, svoj rad, da se još više razvijam kao umetnik, da ovu situaciju preokrenem u svoju korist i dobijem vreme za neke nove ideje, projekte ‒ otkrila je Gribaudi.

Silvija_Gribaudi_Gracije_4.jpg

Pohvalila je ogroman sistem podrške za kulturu u Italiji, jer su iz vlade odvojili značajna sredstava ne samo za institucionalna pozorišta već i za manje plesne trupe za sve naredne projekte u pripremi i razvoju, od 2021. sve do čak 2024. godine.

‒ I dalje mi nije jasno zašto je odlučeno da tako dugo budu zatvorena pozorišta, kada su ona skroz sigurna mesta u doba pandemije, a recimo muzeje su u Italiji otvorili, oni normalno rade ‒ kaže ova koreografkinja i rediteljka predstave „Gracija” i ističe da je u Italiji situacija kao i svuda u svetu, ljudi se jednostavno plaše kontakta sa drugima, i pokušavaju na neki način da se naviknu na ovu situaciju koja traje cele godine.




Beogradski festival igre, posle gostovanja dva dela „Pepeo” i „Gracije” u novembru, nastavlja smotru u decembru sa komadom „Biće sve gore i gore i gore, moj prijatelju” trupe „Voetvolk” iz Antverpena (Belgija), 19. decembra na sceni Beogradskog dramskog pozorišta. A „Drezden Frankfurt kompanija igre” iz Nemačke gostovaće 22. decembra u Sava centru, sa delom „Alter ego”.



NAŠA IZDANJA

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .