Lifestyle

Beč pokrenuo onlajn upitnik za Covid-19 simptome

MediaSfera

 

 

 

Grad Beč je pokrenuo onlajn upitnik za proveru prvih simptoma kod potencijalno obolelih od Covid-19. Povišena temperatura, kašalj i grebanje u grlu su neki od simptoma Covid-19 i slični su simptomima gripa.




Upitnik je prvi korak ka utvrđivanju toga da li simptomi upućuju na infekciju koronavirusom i da li je neophodno testiranje. Na raspolaganju je svim građanima na internet stranici grada Beča www.wien.gv.at/coronavirus i dostupan je na kompjuterima i pametnim telefonima. Čuvanje ili instaliranje upitnika na uređaju nije neophodno.

„Fond socijalni Beč“ (FSW) realizovao je upitnik u saradnji sa preduzećem „Symptoma GmbH“ po nalogu bečkog Magistratskog odeljenja 15 (MA15) zaduženog za zdravstvene usluge. MA15 je sastavio pitanja koja se neprestano usaglašavaju sa aktuelnom epidemiološkom situacijom.

Na pitanja se odgovara sa da ili ne. Za preporučeno testiranje uzimaju se u obzir navedeni simptomi i kriterijumi za tesiranje asimptomatskih osoba. Ukoliko potencijalno oboleli nisu pokretni, testiranje se može izvršiti kod kuće.

Upitnik nije zamena za lekara ili testiranje, već nudi Bečlijama inicijalnu, neposrednu i pouzdanu samoproveru simptoma kako bi se izvršila procena stanja potencijalno obolelog i odredio pravac delovanja.

Ukoliko je neophodno može se odmah zakazati testiranje. Ovim će istovremeno biti rasterećeno zdravstveno savetovalište 1450 kojem se građani u velikom broju obraćaju u vezi sa pojašnjenjem simptoma koronavirusa.




U savetovalištu 1450 radi 459 zaposlenih na tri lokacije koje su otvorene 24 sata dnevno. U poslednjem sedmodnevnom proseku savetovalište je primilo 7.735 poziva dnevno.



Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .