Lifestyle

Bečki „zeleni muzej“ nominovan za „Evropsku nagradu za kulturni brend“

Foto: Kunst Haus Wien/Kevin Grabowski

MediaSfera

 

 

Stručnjaci iz oblasti kulture, ekonomije i medija izabrali su u nemačkom gradu Pocdamu 25 institucija za 15. „Evropsku nagradu za kulturni brend“. U kategoriji za koju se prvi put dodeljuje „Evropska nagrada za održivost“ nominovan je bečki muzej „Kunst Haus Wien“.




Najznačajnija evropska nagrada iz oblasti kulture nagrađuje projekte u ukupno osam kategorija: inicijatori kulturnih trendova, održive investicije u kulturne projekte, inovativni obrazovni programi, kultura grada i regioni kulturnog turizma kao i najangažovaniji menadžeri iz oblasti kulture u Evropi. Ukupno je bilo 112 prijava iz Nemačke, Austrije, Švajcarske, Francuske, Švedske, Finske, Danske, Litvanije, Belgije, Norveške, Italije, Engleske, Portugalije, Ukrajine i Holandije.

U po prvi put imenovanoj kategoriji „Evropska nagrada za održivost“ žiri je nominovao bečki muzej „Kunst Haus Wien“. Kao prvi „zeleni muzej“ koji je dobio Austrijski ekološki znak, „Kunst Haus Wien“ je pokazao kako muzeji mogu da pitanja životne sredine i ekologije učine pristupačnim širokoj javnosti i doprinesu podizanju svesti.

Izložba „Posle nas potop“ © Solmaz Daryani
Izložba „Posle nas potop“ © Solmaz Daryani

Od 2014. godine muzej predstavlja umetnike koji se kritički i vizionarski bave temama kao što su održivost, klimatske promene, recikliranje, uređenje gradova, međugeneracijska odgovornost. U samom muzeju sprovode se najviši mogući ekološki standardi, vodi se računa o resursima, vrše se popravke a prilikom kupovine novih proizvoda obraća se pažnja na dugovečnost.

Aktuelna izložba u muzeju „Posle nas potop“ je umetnička prezentacija koja ne podstiče samo na razmišljanje već i na delovanje. Muzej „Kunst Haus Wien“ se takođe priključio pokretu „Museums for Future“ čiji je cilj pokazati više ekološkog i političkog angažovanja i pre svega odgovornosti.




Pobednici „Evropske nagrade za kulturni brend“ biće proglašeni 26. novembra 2020. godine u okviru gala-večeri „Night of Cultural Brands“.



Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .