Film / TV

Festival italijansko-srpskog filma u Kinoteci

MediaSfera

 

 

Peto izdanje Festivala italijansko-srpskog filma biće realizovano od 17. do 25. oktobra, u obe prostorije Jugoslovenske kinoteke u Beogradu, a film na otvaranju će biti “Izvinite, Alberto Sordi”, saopštili su organizatori.




Festival će svečano biti otvoren u 19.00 časova u Kinoteci (Uzun Mirkova 1) izložbom o rimskom glumcu Albertu Sordiju.

Kasnije sledi projekcija filma o Sordiju u vidu biografskog televizijskog dela koji govori o 20 godina njegovog života, od samih početaka do sticanja slave.

Ulogu Sordija tumačio je Edoardo Peše, poznat i iz ostvarenja “Dogman” režisera Matea Garonea, koji će biti prisutan na otvaranju festivala, kao i režiser filma, Luka Manfredi, i producent Serđo Đusani.

Festival će biti posvećen savremenom italijanskom filmu i predstaviće ukupno šest ostvarenja novije produkcije, ali iz istorije italijanske kinematografije, koja ove godine obeležava čak 100 godina od rođenja glumca Sordija.

U narednim danima biće prikazana izvanredna verna ekranizacija dela Karla Kolodija – “Pinokio” spomenutog reditelja Garonea, koji je na dodeli nagrada “Donatelov David 2020” bio nominovan u 15 kategorija i pobedio u pet: najbolja scenografija, šminka, kostim, frizura i specijalni vizuelni efekti.

Na repertoaru su i dela – “Pet je savršen broj” Igora Tuverija, sa Tonijem Servilom i Valerijom Golino u glavnim ulogama, “To je za tvoje dobro” Rolanda Ravela u kome igraju Marko Đalini i Izabela Ferari.

Osim toga na programu su i “U Tor Bela Monaci nikada ne pada kiša” Marka Bočija, “Moj brat juri dinosauruse” Stefana Čipanija sa Alesandrom Gasmanom u glavnoj ulozi, i film “Čekajući varvare” kolumbijskog režisera Čira Gvere.

U znak sećanja na rimskog dramskog umetnika biće prikazana velika retrospektiva filmova u kojima je igrao glavnu ulogu (od 21. do 25. oktobra) i priređena izložba fotografija posvećena trenucima iz njegove izuzetno dugačke karijere.

Uz poštovanje svih propisanih mera zdravstvene zaštite, evropska filmska smotra se ipak održava uz prisustvo publike, i nije postojala opcija da se prebace samo na onlajn održavanje festivala.

Moderna srpska filmska scena biće predstavljena na digitalnoj platformi “TATATU” tako da će italijanski producenti moći da pogledaju projekcije sledećih filmova: “Asimetrija” debitantsko ostvarenje Maše Nešković u koprodukciji italijanskog udruženja “ NightSwim” i srpskog “ This and That Productions”.

Debitantski i nagrađivan film Ane Marije Rosi – “Ajvar” ( Biberche Productions ) takođe je na programu, a osim ove melodrame, tu je i akciona komedija “Hotel Beograd” Konstantina Statskija sa Milošem Bikovićem u glavnoj ulozi, psihološka socijalna drama “Otac” Srdana Golubovića, u svojoj produkciji kuće “Baš Čelik” i porodična drama “Šavovi” Miroslava Terzića – West End Productions.

Kao i proteklih godina u okviru festivala, u ponedeljak 19. oktobra, biće organizovan susret između srpskih i italijanskih filmskih profesionalaca sa ciljem da se podrži međunarodna koprodukcija.

Sastanku će putem video linka iz Italije prisustvovati profesionalci iz oblasti filma i srpski autori prisutni u sali, gde će biti reči i o predstojećem Sporazumu o italijansko-srpskoj filmskoj koprodukciji.

Povodom festivala, u subotu 17. oktobra u 11.30 časova, u rezidenciji Ambasadora Italije u Beogradu, biće susret sa javnošću, u prisustvu NJ.E. Ambasadora Italije, umetničke direktorke festivala Gabrijele Karluči, kao i italijanskih i srpskih gostiju koji učestvuju na festivalu.

U organizaciji Festivala italijanskog filma učestvuju – Kulturna asocijacija “Excellence International”, u saradnji sa Italijanskim institutom za kulturu u Beogradu, Jugoslovenskom kinotekom, Ministarstvom kulturnih dobara, kulturnih aktivnosti i turizma Italije (MIBACT) , Institutom Luče/Činečita.




Detaljan program festivala dostupan je na sajtu Italijanskog instituta za kulturu u Beogradu.



Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .