Medijske inicijative

Globalna kampanja za spašavanje štampanog novinarstva

MediaSfera

 

 

Koalicija globalnih sindikata, koja okuplja skoro 21 milion radnika širom sveta, započela je pre dva dana kampanju za spašavanje štampanog novinarstva.




Globalni sindikat UNI i Međunarodna federacija novinara pozvale su nacionalne vlade da oporezuju velike internet kompanije i podrže štampane medije.

Međunarodna federacija novinara (IFJ) i  Globalni sindikat UNI najavili su napor da poguraju vlade da usvoje hitne pakete spašavanja za čitavu industriju štampanih medija (novinarstvo, izdavaštvo, štampanje i distribucija), kao i da uvedu porez na digitalne usluge tehnoloških giganta poput Amazona, Gugla i Fejsbuka koji su prihod od oglašavanja preusmerili iz medija.

Kriza Kovid-19 ubrzala je dugogodišnji pad prihoda od medijskih oglasa.

Samo ove godine prihod je manji za 20 odsto. Veći deo ovog novca iskorišćavale su tehnološke kompanije. Na primer, Gugl je 2018. zaradio 4,7 milijardi dolara od viesti – novca koji se nije delio s novinarima koji su ga proizveli.

– Trenutna globalna zdravstvena kriza značajno je povećava velike poteškoće sa kojima se suočava sektor štampanih medija.Vlade treba hitno da reaguju. Sektor je javno dobro i presudni stub naših demokratija. Vlade su toga itekako svesne. Zapravo, s krizom Kovid-19 prepoznale su taj sektor kao ključan. Danas, ne mogu samo posmatrati kako brod tone, upozorio je Entopni Belanger, generalni sekretar IFJ i dodao da vlade treba hitno da reaguju.

U svetlu teške ekonomske krize koja predstoji, sindikati žele da nacionalne vlade uskoče u zaštiti medijskih poslova, štiteći industriju štampanih medija koja se zalaže za kvalitet, etiku, solidarnost, radnička prava i temeljne slobode.

– Zdravlje naših demokratija počiva na tome da ljudi na vlasti budu odgovorni, a novinari su oni koji često osvjetljavaju političke i korporativne zloupotrebe moći javnog poverenja. Štampani mediji igraju veliku ulogu u širenju ovih informacija i podršci mrežnim komponentama novinarstva, kaže Kristi Hofman, generalni sekretar UNI Globalne unije.

Ako se ne preduzmu mere, hiljade medija reskiraju zatvaranje i stotine hiljada radnih mesta rizikuje gubitak zbog konsolidacije u medijskom sektoru i gubitka prihoda od oglašavanja.

Nikola Konstantinou, šef UNI-ovog sektora za grafičku i ambalažnu industriju, kaže:

-Štampani mediji su društveno dobro, a lanac distribucije medijima dugačak je i uključuje milione ljudi – novinare, urednike, lektore, štampare, dizajnere, fotografe, ali isto tako i dostavljače, poštare i trgovce knjiga.

Ova preduzeća – i ljudi koji rade za njih – dovedena su u nepovoljan položaj nepravednim izbegavanjem poreza, krađom prihoda od reklama od strane velikih tehnoloških kompanija. Tražimo od vlada da intervenišu kako bi osigurale da ljudi koji proizvode i distribuiraju vesti od kojih zavisimo, dobiju pošten udeo.




IFJ i UNI usvojili su zajednički apel upućen nacionalnim vladama pod nazivom “Paket za spašavanje i budući opstanak za industriju štampanih medija”. Sindikati koji su članovi ovih federacija iskoristiće ta lobiranja za podršku vestima.

Izvor: Safejournalist

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .