Kulturna baština

Završen mozaik u Hramu Svetog Save

MediaSfera

 

U Hramu Svetog Save i oko tog sakralnog objekta radovi su u završnoj fazi, a mozaik koji se prostire na površini oko 15.000 kvadratnih metara, po čemu je Hram jedinstven u pravoslavnom svetu, a možda i u svim sakralnim objektima, završen je.




Mozaik, koji je ekipa Tanjuga danas ekskluzivno snimila u jednom od najvećih pravoslavnih hramova, rađen je u tehnici koja se primenjuje u Rusiji poslednjih 15 godina, a kako je ispričao starešina Hrama vladika Stefan, smatra se da je ta tehnika bolja od načina izrade najpoznatijeg venecijanskog mozaika.

I po tehnici u kojoj se radi, mozaik je jedinstven, a ono što je za potpuni doživljaj veličanstvenosti mozaika potrebno, jeste adekvatna rasveta.

„Mozaik je i sada lep, ali njegovu lepotu u potpunosti ćemo moći da sagledamo tek kada rasveta, koja se trenutno ugrađuje, bude gotova“, ispričao je starešina Hrama vladika Stefan.

U završnoj fazi radova su i tri ikonostasa, oltar u kojem se trenutno radi pod, a u kojem je ikona Isusa Hrista sa rasponom ruku većim od 17 metara, što takođe Hram čini posebnim.

U Hramu ima tri oltara, od kojih je glavni posvećen Svetom Savi, a desno od ulaza nalazi se oltar posvećen Ermilu i Stratoniku, prvim hrišćanskim mučenicima na teritoriji Beograda, dok je treći oltar posvećen despotu Stefanu Lazareviću, koji je Beograd učino prestonicom.




Radove su sinoć zajedno sa sveštenstvom Hrama obišli patrijarh Irinej, članovi Sinoda SPC i predstavnici države zaduženi za građevinski deo, a kako je naveo vladika Stefan, svi su zajedno saglasni da će do kraja oktobra unutrašnjost Hrama biti u potpunosti završena.

Izvor: B92



Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .