Film / TV Kultura

BEOGRAD ZA POČETNIKE: Najveća zbirka ikona u Srbiji

MediaSfera

 

Beograd za početnike, sreda 20h

TV Studio B

Autor: Smiljana Popov

Snimao: Zoran Veljanoski

Montirao: Gavro Dešić

Foto: Slobodan Stanišić

 

 

Nova epizoda „Beograda za početnike“ otvara vrata monumentalne palate u centru grada, koja krije najveću zbirku ikona u Srbiji, ali i tragičnu sudbinu svog vlasnika, pasioniranog beogradskog kolekcionara, koji je ogromnu zbirku vrednih umetnina zaveštao gradu kao legat…




Čovek koji je zaslužan za reizgradnju i obnovu Palate “Albanija” i izgradnju nuklearnog reaktora u Vinči, praktično je i dalje “neprijatelj naroda“, jer se Državno pravobranilaštvo  protivi njegovoj rehabilitaciji, pošto je zahtev podneo testamentalni naslednik, a ne blizak srodnik!

Ostavio je jednu od najvećih zbirki fresaka u Srbiji, koja sadrži 165 izuzetno vrednih ikona, od 15. do 20. veka, slike iz 19. veka, kao i ulja na platnu Jovana Bijelića, Marka Čelebonovića, Ignjata Joba…

 U bogatoj zbirci ikona nastalih u Srbiji, Makedoniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Rusiji, Grčkoj i Italiji najbrojnije su one sa predstavama Bogorodice sa Hristom. Ikone iz ove kolekcije pružaju odličan uvid u glavne tokove razvitka grčkog ikonopisa postvizantijske epohe. Naime, najznačajniji deo ove dragocene zbirke čine ikone kritske škole. Posebno se ističe „Bogorodica Strasna“ pripisana ruci slavnog Andreje Rice – vodećeg umetnika kritske umetnosti druge polovine 15. veka.

Gost emisije: Nenad Novak Stefanović.

 




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

22. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .