Kultura Pozorište

Rigoleto 7. septembra u okviru Kaleidoskopa kulture

Rigoleto-Kaleidoskop-kulture.jpg

MediaSfera

 

Foto: Vladimir Veličković

 

 

Opera Đuzepea Verdija Rigoleto u izvođenju orkestra, hora i baleta Srpskog narodnog pozorišta, u režiji Aleksandra Nikolića i koreografiji Aleksandra Ilića pod dirigentskim vođstvom maestra Luisa Gorelika, biće izvedena 7. septembra u okviru Kaleidoskopa kulture projekta Fondacije Novi Sad – evropske prestonice kulture na otvorenom ispred Češkog magacina, a predstavu će prenosti uživo Treći program Radio televizije Srbije.




U naslovnim ulogama nastupaju Vojvoda od Mantove – Stevan Karanac, Rigoleto, dvorska luda – Željko R. Andrić, Đilda, Rigoletova ćerka – Darija Olajoš Čizmić, Sparafučile, bandit – Goran Krneta, Madalena, njegova sestra – Jelena Končar, Grof Monterone – Strahinja Đokić, Grof Čeprano – Nikola Basta, Grofica Čeprano – Maja Andrić, Marulo, dvorjanin – Branislav Stankov, Borsa, ministar dvora – Igor Ksionžik, Đovana, Đildina dvorkinja – Marija Mitić Vasić, Stražar – Vladimir Zorjan, Paž – Marija Mitić Vasić.

Rigolet-  Kaleidoskop-kulture-2.jpg

U mnogim operama tradicionalnih repertoara glavne teme su ljubav između dvoje ljubavnika, izdaja, ljubomora i ubistvo. U Rigoletu su ključne reči sumnja, kontrast, snažne suprotnosti, prisutne u celoj operi. U uvodu, na primer, Verdi koristi tehniku kontrasta ne bi li izokrenuo dramski tok: priča počinje kao komična opera, veličanstvenom zabavom u dvoru, preokrenuvši se iznenada dolaskom Monteronea u tragediju, i to samo jednom rečju: Prokletstvo. Naime, to je prvenstveno i trebalo da bude naslov opere, ali je kasnije odlučeno da se naslovi imenom protagoniste – Rigoleto.

Rigoleto-Nikolic-Ilic-3.jpg

U ovoj postavci opere Rigoleto, reditelj navodi da balet ima poseban tretman. Kao profesor Instituta za umetničku igru puno se bavim pokretom, plesom, i sarađujući s koreografom Aleksandrom Ilićem, godinama radim na tome da prirodno inkorporiram balet u operu. Nije to lako, jer balet najčešće bude tek gost u jednoj – dve operske slike. Ali kada se zaista organski spoje ove dve teatarske forme, rezultat je pravo osveženje. Baletski ansambl čine: Verica Kozarev Klarić, Bojana Matić, Nadežda Salak, Mina Radović, Marija Trifunović, Jelena Danguzov, Vesna Ognjanov, Bojan Radnov, Đulio Milite, Zoran Trifunović, Aleksandar Bečvardi, Toma Križnar i Nikola Stamenović.




Kostim za predstavu je uradila Senka Ranisavljević, scenografiju Saša Senković, asistencija koreografa Branka Gligorić, a rukovodilac projekta je Senka Petrović.



Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .