tech/web

Internet marketing – sadašnjost i budućnost oglašavanja

MediaSfera

 

Piše: Srbijanka Stanković

Foto: Pixabay

 

Prava reklama na pravom mestu i pravo vreme, prezentovana potencijalnim kupcima koji pripadaju vašoj ciljnoj grupi, ovako se najjednostavnije može opisati internet marketing. Pošto je onlajn oglašavanje sastavni deo poslovanja u savremenom svetu, deluje neverovatno da je pre samo deset ili petnaest godina ovako nešto bilo ravno naučnoj fantastici.




Zahvaljujući Internetu i sve bržem tehnološkom napretku, danas se sa punom slobodom može reći da je novac uložen u marketing pametno uložen novac. Koje su sve prednosti korišćenja digitalnog marketinga i zbog čega treba da uključite ove strategije u svoju kampanju pročitajte u tekstu.

Koje su glavne prednosti marketinga?

Pre pojave Interneta, televizijske i radio reklame su smatrane najdelotvornijim marketinškim metodama. Međutim, i pored velikog ulaganja i sve efikasnosti, sada je sasvim jasno da je internet oglašavanje u velikoj prednosti u odnosu na ovaj tradicionalan oblik reklamiranja. Glavni razlog je u tome što u kreiranju onlajn marketing kampanja imate mogućnost da svoje proizvode i usluge predstavite pravim osobama u pravo vreme i na pravom mestu.

Targetiranjem ciljne grupe, preciznim usmeravanjem oglasa za određeno geografsko područje, te razmatranjem brojnih faktora,sigurni ste da vaša reklama nije „zalutala“ kod onih Internet korisnika koje neće interesovati.

Još jedna prednost e-marketinga je što rezultate svojih kampanja možete pratiti i meriti, te jasno videti koje strategije donose novac, a koje ne. Ovo vam može pomoći da usmerite svoja finanasijska ulaganja, i tako ne trošite dragocena sredstva i resurse na metode koje se ne isplate.

Na taj način, možete formirati i svoj budžet i usklađivati ga sa svim promenama koje nastanu. Povratne informacije su dobre jer vam pokazuju potrebe korisnika, šta je to što traže od proizvoda ili usluge, pa tako možete unaprediti svoju ponudu i samim tim celokupno poslovanje.

Koje strategije e-marketinga koristiti?

Ovo je jedno od prvih i najčešćih pitanja koje postavljaju početnici u internet marketingu. Lepota, efikasnost i praktičnost korišćenja ovih strategija nalazi se u tome što se neprestano razvijaju i pružaju bezbroj mogućnosti za kombinovanje. Kao izrazito delotvorne i korisne pokazale su se sledeće taktike: marketing sadržajem, SEO, marketing društvenih mreža i nativno oglašavanje.

Marketing sadržajem

Content marketing ili marketing sadržajem može se primenjivati na razne načine, i premda se najčešće odnosi na tekst, sadržaj na internetu nije samo tekstualni sadržaj. To može biti i fotografija, video, infografika i slično. Tekstovi i članci se mogu koristiti i kao blogovi i e-knjige,u vidu e-mail obaveštenja, video tutorijala, zanimljivih fotografija ili izveštaja i slično.

Garancija uspeha je onaj sadržaj koji donosi rešenja za kokretan problem korisnika. Ukoliko na vašem sajtu (potencijalni) klijenti pronađu rešenje za neki problem ili neki kreativni ili zabavni pristup problemu, velike su šanse da će se vratiti na istu adresu i sledeći put. Kada vas prepoznaju kao profesionalce na koje u svakom trenutku mogu računati, to je već nagoveštaj uspeha.

SEO

Cilj svakog preduzetnika je uspešno poslovanje i sajt firme na prvoj strani Gugla. Uz malo poznavanje SEO osnova ili angažovanjem SEO stručnjaka to je i te kako moguće. Optimizacija sadržaja za pretraživače (Search Engine Optimization ili skraćeno SEO) zapravo je izuzetno moćna tehnika koja pomaže da vaš sajt bude što bolje pozicioniran u pretraživaču i tako dostupan velikom broju potencijalnih kupaca.

Dugoročnom analizom i on-page i off-page tehnikama, konstantim kreiranjem relevantnog, originalnog i kvalitetnog sadržaja, vaša web lokacija biće odlično SEO optimizovana, tj. Gugl će je prepoznati kao takvu – kvalitetnu i relevantnu i postaviti na istaknuto mesto.

Marketing na društvenim mrežama

Oglašavanje na društvenim mrežama je posredan put do većeg broja konverzija na vašem sajtu. Pametnim vođenjem naloga na društvenim mrežama, ali i plasiranjem oglasa na Fejsbuku, na primer, privući ćete veliki broj korisnika kako na svoje stranice na socijalnim platformama, tako i do glavne web lokacije.

Targetiranje ciljne grupe i upravljanje reklamama može vam obezbediti ne samo da doprete do većeg broja posetilaca, već i da ih zainteresujete za konkretne proizvode, pogledaju neki video, instaliraju aplikaciju, lajkuju ili komentarišu neku objavu i slično. Jednom kad podstaknete Internet korisnike na interakciju, povećavaju se vaše šanse da prodate ono što nudite.

Nativno oglašavanje




Jedan od sve popularnijih i efikasnijih načina za oglašavanje na Internetu jeste nativno oglašavanje. Nasuprot napadnim, i po oceni mnogih korisnika ometajućih iskačućih banera, većina bi radije „kliknula“ na prirodan tj. nativni oglas na nekom sajtu. Prirodnu ili nativnu reklamu možete kreirati prema potrebama svoje ciljne grupe, na osnovu njihove lokacije i jezika, pažljivo analizirajući i birajući ključne reči na platformi za nativno oglašavanje. Zahvaljujući tome, one će se pojavljivati upravo na relevantnim web sajtovima tj. tamo gde vaša publika brže može doći do vaše usluge ili proizvoda. Time marketinška kampanja ostvaruje svoj maksimum, pružajući visoke šanse za uspešno poslovanje.



Dodaj komentar

Click here to post a comment

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .