Kultura Pozorište

Atelje 212: Sezona počinje 11. septembra premijerom

Atelje-212-sezona-pocinje-premijerom

MediaSfera

 

 

Atelje 212 će jesenju sezonu početi 11. septembra premijerom predstave “Dabogda te majka rodila”, a tokom ovog meseca i u oktobru imaće još tri premijere, saznaje portal Nova.rs u ovom beogradskom teatru. Predstava će biti igrana u velikoj sali sa pokretnim krovom, koji će biti otvoren, a Atelje namerava, u skladu sa korona-merama, da u prodaju pusti trećinu ulaznica, što znači 100 gledalaca.




“Sezonu ćemo početi 11. septembra premijernim izvođenjem predstave ‘Dabogda te majka rodila’, koja je prvobitno bila planirana za mart, za 23. septembar planirana je premijera predstave ‘Ruska smrt’, 11. oktobra trebalo bi prvi put da bude odigran komad ‘Pred svitanje’, a 25. oktobra ‘Jedan Pikaso’. Za kasnije ćemo videti. Gledamo da što više predstava odigramo u tom periodu, jer je i dalje pitanje koliko će od novembra predstave moći regularno da se igraju”, kaže Novica Antić, upravnik Ateljea 212, piše Nova.rs.

Predstava “Dabogda te majka rodila” po romanu Vedrane Rudan u režiji Tatjane Mandić Rigonat pripremana je za 13. mart, ali je izvođenje moralo da bude odloženo zbog pandemije koronavirusa i zatvaranja pozorišta.

“Predstava u dramatizaciji Tatjane Mandić Rigonat predstavlja pačvork ženskih ispovesti, dilema i vapaja da se oslobode svog stalnog i nepromenljivog društvenog okvira”, navodi se, između ostalog, u opisu predstave, u kojoj igraju Svetlana Bojković, Marta Bereš, Feđa Stojanović, Jovana Stojiljković, Dara Džokić, Isidora Minić i drugi. Učestvuje i devetočlani Hor starica Felićita.

U Ateljeu 212 navode da je i ovaj komad sa većim ansamblom moguće odigrati u velikoj sali sa pokretnim krovom, tako da će on biti otvoren, a publika će biti rasterećenija, imajući u vidu epidemiju koronavirusa.

I tri predstave, planirane za scenu “Petar Kralj” biće igrane na velikoj sceni

Antić navodi da će i kamernije predstave, prvobitno planirane za scenu “Petar Kralj” biti igrane na velikoj sceni, što znači da će u tom prostoru publika moći da vidi i još tri premijere.

Jedna od njih je “Ruska smrt”, po tekstu savremene ruske spisateljice Irine Vaskovske koji je preveo aktuelni upravnik Ateljea, a njeno premijerno izvođenje predviđeno je za 23. septembar.

Predstavu je režirala Andrea Ada Lazić, a igraju Milica Mihajlović, Isidora Minić i Nebojša Ilić. Probe ove predstave, protkane humorom i apsurdom, nastale u koprodukciji sa Teatrom Vuk, održane su tokom leta, a gledaoci će moći da prate priču o dve sestre koje žive u propaloj vikendici na periferiji grada, “zarobljene” između prošlosti pune razočaranja i neizvesne budućnosti.

Ljubitelji pozorišta imaće priliku, prema planu, da premijeru komada “Pred svitanje”, nastale po drami “Ne pre 4.30 niti posle 5.00” Filipa Grujića, za koju je autor nagrađen prošle godine na konkursu Sterijinog pozorja za najbolji originalni tekst, vide 11. oktobra. Predstavu je režirala Anđelka Nikolić, a igraju Jovana Gavrilović, Ana Mandić, Draga Ćirić Živanović, Dejan Dedić i Uroš Jakovljević.

Predstava “Jedan Pikaso” sa Tihomirom Stanićem u ulozi velikog slikara premijerno bi trebalo da bude odigrana 25. oktobra. Prve probe ovog komada savremenog američkog pisca Džefrija Hačera, u režiji Erola Kadića, održane su u junu.




Radnja predstave smeštena je u okupirani Pariz 1941. godine. Govoreći o predstavi nakon prve čitajuće probe, Tihomir Stanić je za portal Nova.rs rekao da će ove jeseni, 17. novembra, napuniti 60 godina, koliko je imao i slavni slikar u vreme kada se odigrava priča u kojoj ga tumači. Pored Stanića, u ovom komadu igra i Sofija Juričan, prenosi N1.



Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .