književnost

Ivan Ivačković: „Umetnost pobune – The Rolling Stones“

MediaSfera

 

Svojevrsna rok biblija, kultna knjiga Ivana Ivačkovića „Umetnost pobune – The Rolling Stones“ stiže u novom proširenom i dopunjenom izdanju Lagune.




„U prijateljstvu Mika Džegera i Kita Ričardsa, dva glavna člana Rolling Stonesa, decenijama se mešaju vatra i led, decenijama se smenjuju i prepliću naklonost i odbojnost“, rekao je svojevremeno Ivačković u jednom od mnogih intervjua povodom ove knjige.

„Teško je i zamisliti da na planeti postoje dve osobe koje se toliko razlikuju. Mik je oportunista, Kit je provokator. Mik pazi na dobru reputaciju, Kit je uništava. Mik nalazi milione dolara od sponzora, Kit javno blati sponzore. Mik sebe vidi kao zvezdu, Kit sebe doživljava kao muzičara. Mik je mozak Rolling Stonesa, Kit je njihova duša. Mik je fizika, Kit je hemija.

Zajedno su, uz Lenona i Makartnija, najveći tandem u kompletnoj istoriji muzike. Tokom šezdesetih smatrali su ih grupom koja je venčala raj i pakao. Tokom sedamdesetih pretvorili su se u decu kapitalizma. Tokom osamdesetih pokazali su da riznica nije ispražnjena, i odbili svrstavanje u kategoriju ’starih dobrih’ gde su, pod uslovom da su imali sreće, završili njihovi vršnjaci. Napokon, tokom devedesetih, a i u novom milenijumu, praćeni milionima obožavalaca, pokazali su kako se može prkositi zakonima prirode“, istakao je Ivačković.

Potvrđeni autoritet u svetu rok kritike, Ivačković je prvo izdanje ove knjige objavio pre više od dvadeset godina. „Umetnost pobune” stekla je izuzetnu popularnost kod čitalaca, a mediji su je ocenili kao „revoluciju u našem rok izdavaštvu“ i „autorski potez najvišeg nivoa“.

„Najnovije izdanje, koje je upravo objavila Laguna, ima neke nove tekstove, pošto su The Rolling Stones neumorna grupa, pa stalno nude sveže razloge za pisanje”, kaže Ivačković. „Knjiga ima i novi dizajn, a tu su i neke nove fotografije. Izdvojio bih fotografiju Mika Džegera, koju je snimio moj dragi prijatelj, beogradsko-vašingtonski fotograf Kamenko Pajić. To je možda najbolja Džegerova fotografija koju sam ikada video, a video sam ih zaista bezbroj. Inače, srećan sam zbog toga što knjiga tako dugo živi i što interesovanje za nju ne jenjava. Svaki autor priželjkuje svojim knjigama takvu sudbinu.”

Ivačković kaže da je dug život koji ima „Umetnost pobune” velikim delom rezultat dugovečnosti samih Stounsa, kao i da je ta grupa tokom višedecenijske karijere prolazila kroz razne faze:

„Tokom šezdesetih smatrali su ih bendom koji je venčao raj i pakao. Tokom sedamdesetih pretvorili su se u decu kapitalizma. Tokom osamdesetih pokazali su da riznica nije ispražnjena, i odbili svrstavanje u kategoriju ’starih dobrih’ gde su, pod uslovom da su imali sreće, završili njihovi vršnjaci. Najzad, tokom devedesetih, a i u novom milenijumu, praćeni milionima obožavalaca, popularniji nego ikad, pokazali su kako se može prkositi zakonima prirode.“

Osim što je napisao knjigu o Stounsima, koji su mu, kako kaže, obeležili život, Ivan Ivačković je vodio kampanju za njihov beogradski koncert, održan 2007. godine na Ušću. Kasnije je bio njihov VIP gost u Nemačkoj i Austriji. Ivačković ubraja lične susrete sa Džegerom, Ričardsom i ostalima među svoje najlepše uspomene i o tim susretima govori kao o „ostvarenju dečačkih snova“.




Prošireno i dopunjeno izdanje knjige „Umetnost pobune – The Rolling Stones“ možete pronaći u svim knjižarama Delfi, Laguninim klubovima čitalaca, onlajn knjižari delfi.rs i na sajtu laguna.rs.

 

PROČITAJTE I

Rolingstonsi zapretili tužbom Trampu

 



Dodaj komentar

Click here to post a comment

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .