Vizuelna Umetnost

Izložba mozaika umetničke grupe ISKORAK

Iskorak-plakat-za-izlozbu-mozaika.jpg

MediaSfera

 

 

U utorak 11. avgusta u 19 časova u galeriji Singidunum (Knez Mihailova) otvara se izložba mozaika umetničke grupe ISKORAK.




 Zbog aktuelne epidemije covid-19 virusa svečano otvaranjeizložbe biti obavljeno ispred galerije Singidunum, na ulici.

Molimo vas da prilikom prisustva otvaranju nosite zaštitne maske, održavate potrebno međusobno fizičko rastojanje i poštujete ograničenje broja posetilaca koji mogu istovremeno boraviti u prostoru galerije.

Umetnička grupa ISKORAK: Snežana Vujnov, Nataša Jasen Tomić, Milena Bajić Đorić, Mirjana Petričević, Nada Aleksić, Vesna Ristić, Katarina Rogulić i Aleksandar Pantić.

Izložba je otvorena do 18. avgusta.

Umetnička grupa ISKORAK

Osnovana je u junu 2019. godine na inicijativu njenih članica, a ideja za osnivanje grupe se spontano i postepeno razvila kao posledica njihovog zajedničkog rada i saradnje u likovnom stvaralaštvu.

Naziv „Iskorak“ je odabran jer simboliše zajedničku težnju članica grupe da svojim stvaralačkim/umetničkim radom, te ličnim životnim stavom, interesovanjima, vrednostima i ponašanjem, učine pozitivan, kvalitativni pomak iz životne svakodnevice, kulturnog ukusa i navika svoga društvenog okruženja.

Leopard-Natasa-Jasen-Tomic.jpg
Nataša Jasen Tomić: Leopard

Sreća je u Iskoraku

Naklonost ka mozaiku, osobenoj umetničkoj tehnici izrade “ slika satkanih od kamenčića ”  zajednička je crta izlagačica na ovoj izložbi. Sve autorke mozaika,   članice su grupe “ Iskorak”: Nada Aleksić, Milena Bajić, Snežana Vujnov, Nataša Jasen, Mirjana Petričević, Vesna Ristić i Katarina Rogulić.

Autorke su putem samostalne izrade mozaika  naučile da izraze svoju autentičnost i  individualnost, a kao specijalan gost  na izložbi je njihov profesor iz “ Studija mozaika Šumatovačka” umetnik Aleksandar Pantić. Tematska raznovrsnost autorki  u radovima formulisana je  različitim likovnim stavovima. Izvorište radova autroki je najčešće u figurativnom predstavama i slobodnoj igri  u estetskom pristupu koji proističe iz sopstvenog, ali i zajedničkog iskustva sa zajedničkih okupljanja, susreta  kada se   razmenjuju saveti, dijalozi oko stvaralačkog eksperimentisanja u procesu nastanka mozaika.

Najveća  radost autorki ove izložbe je kada ugledaju plod svog likovnog zapisa na toj najpre  neuobličenoj “tabula rasi” mozaika i  ispolje veru  u svoje stvaralačke sposobnosti i menjanju navika svoje ustaljene svakodnevne prakse. Samo ovakvim načinom autorke  otvaraju vrata likovne spoznaje, koja opet  vode do različitih svetova likovnosti.

Razdvajanje Milena B.jpg
Milena Bajić Đorić: Razdvajanje

U viđenim mozaicima uočava se  koncentrisanost autorki u radu, težnja ka transponovanju sadržaja misli putem kreativnih performansi usklađivanja pojedinačnih “puzzli” u mozaiku, usmerenost na suštinsko, sa izbegavanjem efekata sporednog. One su kroz pravljenje radova u  mozaiku  u ikoraku ka sreći – ka vlastitom, eskapističkom svetu.

Od svake autorke ponaosob  očekujemo stvaralački razvoj , a do sada su pokazale volju i upornost u radu, težnju da umetnošću oplemene svoj život. Svaki mozaik na izložbi je posvećen “malom snu”, maloj promeni, malom iskoraku ka ličnoj, emotivnoj, društvenoj, intelektualnoj i duhovnoj samo-realizaciji. Ostvarenjem tih “malih snova” ide se ka velikom snu, a ova prilika za izlaganje rađa dodatne  mogućnosti tako da ćemo od ove male umetničke komune sigurno videti još novih izložbi u budućnosti.

Na izložbi su  predstavljeni i mozaici-objekti Aleksandra Pantića iz serije “Mozaičke meditacije“. Ovi umetnički radovi koji su mešavina reljefa i  mozaika nastaju procesom pažljivog likovnog komponovanja upotrebom relativno male palete boja i materijala. Cilj ovog stvaralačkog procesa je  praktikovanje stvaralačke meditacije kroz pronalaženje idealno svedene i unikatne likovne forme svakog pojedinačnog rada.

Branka Milutinović

 

 

Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .