Vizuelna Umetnost

Rembrantov autoportret prodat za 18,7 MILIONA USD

MediaSfera

 

 

Rembrantov autoportret prodat je privatnom kupcu na virtuelnoj aukciji kod Sotbija u Londonu za 14,5 miliona funti (18,7 miliona dolara). Aukcijska kuća je rekla da je to novi rekord za autoportret holandskog majstora na aukciji. Sotbi kaže da je “Autoportret s crnim šeširom” iz 1632. godine tražilo šest ponuđača.




Prethodni Rembrantov autoportret je na aukciji prodat za 6,9 miliona funti 2003. godine. Prodata slika jedan je od samo tri autoportreta slikara koji su u privatnim rukama.

Ta prodaja je bila deo internet-aukcije na koju su izneta dela iz perioda od pet vekova: od Rembranta do Pikasa, i od Huana Miroa do Benksija.

“S promenom globalnog sveta umetnosti, iskoristili smo priliku da radimo drugačije”, rekla je Helena Njuman, predsedavajuća Sotbija za Evropu. Aukcija je bila usmerena “novoj generaciji kolekcionara koji pokazuju manje interesovanja za tradicionalne kategorije ranijeg tržišta umetnosti”, dodala je ona.

Među najvrednijim slikama su Miroova “Žena s crvenim šeširom” iz 1927. godine, procenjena na 20 do 30 miliona funti (25-37.5 miliona dolara).

Miro-Zena-sa-crvenim-sesirom-jpg

Na aukciji je Benksijev triptih “Pogled na Sredozemno more, naslikan 2017. godine. Predstavljen uokviren tradicionalnim izrezbarenim ramom, ta slika sadrži narandžaste prsluke za spasavanje čime aludira na živote migranata izgubljene na moru. Prihodi od tih slika, procenjeni na jedan do 1,5 miliona dolara, su za jednu bolnicu.

Sotbi kaže da dve trećine radova koji se prodaju nikada ranije nije bilo na aukciji. Od ostalih, većina je bila van tržišta bar dve decenije.

Izvor: Biznis Life



Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

22. Beogradski festival igre

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .