Lepota & Moda

I Pariska nedelja mode biće virtuelna

Pariska-nedelja-mode-virtuelno1jpg

MediaSfera

 

Pariz je početkom jula obično užurban zbog održavanja najluksuznije nedelje visoke mode, hoteli su puni gostiju koji rade za modnu industriju, novinara i paparaca, a pariski spomenici i istorijska mesta pretvaraju se u modne piste.




No zbog pandemije korona virusa, vrhunski dizajneri naredne nedelje će svoje “haute couture” kolekcije predstaviti u internet modnim izlozima, nastojeći na taj način zadržati bogate klijente, prenosi Seebiz.

Od Kristijana Diora do Valentina, modni brendovi ubrzano rade na novim kolekcijama kako bi ih mogli predstaviti na digitalnim platformama od 6. do 8 jula. U video snimke će biti uvršten dodatni sadržaj, a raspored će biti sličan kao kad se revije održavaju u stvarnosti.

Po proceni udruženja “haute couture” brendova, nedelji mode gradu Parizu godišnje donesu oko 1,2 milijarde evra.

“Na moje poslovanje je virtuelna nedelja visoke mode u Parizu uticao jako negativno jer ovaj put nema klijenata koje obično vozim”, kaže Guillaume Conan, koji u svojoj limuzini s revije na reviju najčešće prevozi modne urednike i bogate uzvanike modnih revija.

“Nedostajaće mi publika, nedostajaće mi prijatelji”, kazao je jedan od učesnika pariskog nedelje visoke mode, Stefane Roland. No Kristof Josse, koji se bavi istim poslom kaže da je uživao u drugačijem načinu predstavljanja modnih tkanina i dizajna.

“U početku sam malo oklevao, pitajući se što se uopšte može predstaviti klijentima na digitalan način”, rekao je Josse.

Šetnja stvarnim modnim pistama do septembra bi se trebala vratiti na dnevni red pariskih modnih događanja, a “haute couture” brendovi već rezervišu mesta, kaže Frederik Hocquard, gradski većnik zadužen za turizam i kulturne događaje u glavnom francuskom gradu.




Veruje da će ovaj prekid imati i neke pozitivne učinke, uprkos ekonomskom udaru, poput nadahnuća za “zeleniju” modu koja iza sebe neće ostavljati toliko otpada.



Kategorije