MediaSfera
„Letnji parfem“, nekada nepostojeća kategorija, sada je sve učestaliji. Toplo vreme „traži“ lakšu hranu i garderobu, ali i slabije parfeme koji mirišu na sveže i čisto.
Svetski proizvođači „mirsinih vodica“ zato u toplim danima nude lakše verzije mirisa koje inače proizvode, ili lansiraju na tržište potpuno nove, sezonske parfeme. Ako obnavljate letnju garderobu, trebalo bi da joj prilagodite i parfem, savetuju stručnjaci. Ako volite cvetne note, odaberite prijatan cvetni parfem.
Za leto bi bilo najbolje da koristite parfeme bez alkohola, a ako koristite obične, ne stavljate ih pre sunčanja jer neki sastojci mogu da budu fotoosetljivi i da vam ostave mrlje na koži.
Miris letnje noći
Kada pomislimo na leto, svi nekako pomislimo na slatke mirise. Pa, tu leži greška. Na primer, cvetni mirisi su vrlo slatki, ali prema stručnjaku za parfeme Reneu Dominiku mirisi u kojima se susreće puno cveća takođe nisu najbolji izbor – baš kao ni teški, raskošni mirisi.
Na visokim temperaturama naše čulo mirisa malo drugačije reaguje na mirise. Zato većina više voli lakše, sveže mirise.
Klasika su, na primer, citrusni mirisi poput bergamota, mandarina, narandže ili nerolija. Oni se često kombinuju sa toplim drvenim notama ili tropskim biljkama.
Uzgred, drugi letnji klasik su hladne vodene note. Ovde se u glavi stvara veza sa vodom, tvrde poznavaoci parfema. Boje ambalaže nam govore puno o sadržaju, ali to nije uvek pravilo.
Koliko će prirodan miris biti postojan na toploti, zavisi od koncentracije. Kolonjska voda je mnogo lakša od parfema.
Mnogi mirisi nemaju samo parfem, već i toaletnu vodu ili „eau fraiche“ – savršeni su za leto jer nisu toliko koncentrisani.
Kupujte samo proverene parfeme
Naravno, miris bi uvek trebalo da nas učini posebnim – čak i leti.
Ipak, postoje (bez obzira na godišnje doba) tipični mirisi koje koristi svaka druga osoba.
Stručnjaci tvrde da to što imamo parfem kao i mnogi oko nas nije loše, jer niste sami, ti parfemi su se dakle, dokazali na tržištu.
Parfem u kombinaciji sa suncem
Ako vam miris kreme za sunčanje nije dovoljan na plaži, verovatno ste izabrali svoj omiljeni parfem na letovanju pre odlaska na plažu.
U principu, nema razloga da na plaži ne mirišete dobro. Svaki miris koji je nanet na kožu takođe je na neki način iscrpljuje, pa bi trebalo biti oprezan.
Zbog toga bi miris trebalo stavljati u kosu ili na odeću, a ne na kožu.
Istorija parfema
Nekada su se parfemi pravili isključivo po porudžbini. Bili su retki, skupi i kao takvi bili su dostupni samo onima koji su taj luksuz mogli sebi da priušte. Pravljeni su tako što biste parfemisti (odnosno nosu, kao se danas zovu) objasnili kakav miris želite,ko ste, šta volite a njemu je ostajalo da samo za vas osmisli nekoliko verzija.
Kasnije su nastale prve parfimerije, koje nisu nudile – kao danas – gotove parfeme u lijepoj ambalaži, nego su na policama bila izložena mirisna ulja i ostale komponente. Vi biste isprobali nekoliko mirisnih nota, od kojih bi “nos” potom složio miris. Inače prvi parfem u istoriji bio je mešavina neke mirisne prirodne materije, vode i ulja i nastao je u Mesopotamiji pre 4.000 godina. Stari Grci mislili su da se upotrebom mirisa približavaju bogovima i prvi su procesom destilacije napravili mirisnu ružinu vodicu.
U Rimu su poznate priče Petronija o banketima koji su bili prave „orgije mirisa“, tokom kojih su kroz rupice na balkonu po gostima padale ružine latice, natopljene najskupocenijim i najfinijim esencijama. Tek posle Drugog svetskog rata parfem ulazi u svakodnevnu upotrebu i postaje roba. Danas industrija parfema obrće 25 milijardi dolara godišnje, na tržištu se svake sezone pojavi oko 300 novih brendova, proizvodi ih više stotina firmi.
Zabranjena ljubav i parfem
Lansiranje novog mirisa uvek je popraćeno marketinškom kampanjom koju većina korisnika doživljava kao bajku, poput one koje je pratila lansiranje jednog od najdugovečnijih parfema na tržitšu, Garlenovog “Mitsouko” iz 1919. Kreirao ga je Žak Garlen, inspirisan pričom o nemogućoj ljubavi između Micuko, žene japanskog admirala, i britanskog oficira. Priča se događa u vreme japansko-ruskog rata, u kome su učestvovala dvojica protagonista, a lepa Micuko je s ponosom prikrivala osećanja i iščekivala njegov ishod. Na japanskom Micuko znači tajna, baš poput mirisa koji je tajanstven, misteriozan, poseban i jedinstven. Idealna za vrle letnje noći.
Dodaj komentar