MediaSfera
Ministarstvo kulture i informisanja predstavilo je aplikaciju za mobilne telefone: „Kviz znanja iz srpske kulture”, izrađenu prema ideji i na inicijativu Ministarstva, i uz podršku Zavoda za proučavanje kulturnog razvitka.
Ministar kulture i informisanja Vladan Vukosavljević naglasio je da se ovaj zanimljivi kviz kulturom bavi na jedan netipičan, zabavan način, ali čiji je smisao da proširuje područje znanja. Ideja vodilja projekta bila je da se u nizu zabavnih aplikacija koje koriste i mladi i stari uvede sadržaj koji će doprineti ukupnoj sumi znanja iz tako složene i bogate oblasti kao što je srpska kultura, rečeno je u saopštenju Ministarstva.
Ministar je rekao i da je aplikacija već nedelju dana dostupna na Google play prodavnici. Kviz trenutno sadrži 439 pitanja, podeljenih u tri oblasti: kulturno nasleđe, umetnost i kultura i kulturna istorija, a u planu je da ih bude preko hiljadu, što će ga učini pravom riznicom znanja.
Kviz namenjen svim uzrastima
Vukosavljević je dodao kako se insistiralo na tome da pitanja ne budu laka, jer smisao igre nije da donese nove brze prste, već da se poveća nivo znanja. Onaj ko bude u više navrata koristio aplikaciju može značajno da proširi svoja znanja, jer se u sklopu odgovora mogu pročitati i zanimljivosti, a stalnim uvođenjem novih pitanja, kvizu će se davati na dinamici.
Ministar Vukosavljević istakao je da su pitanja mogla biti koncipirana i iz oblasti opšte kulture, ali se namerno zadržalo na srpskoj kulturi odnosno srpskom kulturnom prostoru, jer informacija i znanja iz ove oblasti nikad dovoljno: „Nešto se nauči kroz školski sistem, nešto kroz medije, ali čitav niz velikana srpske kulture i istorije relativno su nepoznati široj publici i mi verujemo da ovaj zabavni i kvalitetno urađeni kviz može da doprinese podizanju znanja iz ove oblasti na viši nivo.”
Na kraju svog obraćanja ministar Vukosavljević je kazao da je kviz namenjen svim uzrastima i našim ljudima na svim meridijanima, te poželeo korisnicima dobru zabavu, koja će ujedno doneti željeno proširivanje znanja, što jeste bio osnovni cilj kreiranja aplikacije.
Najsavremenija tehnologija
Pomoćnik ministra za digitalizaciju kulturnog nasleđa i savremenog stvaralaštva Dejan Masliković je napomenuo da je Ministarstvo kulture i informisanja u protekle četiri godine aktivno učestvovalo u procesu digitalizacije, jednom od važnijih ciljeva Vlade.
Ono što je najvidljivije jesu kulturni sadržaji koje su mogli da konzumiraju u vreme vanrednog stanja, kada je digitalni format bio jedini dostupan. Internet i društvene mreže bile su preplavljene sadržajima iz oblasti kulture i umetnosti, rekao je Masliković i dodao da se kao jedan od najzanimljivijih proizvoda rada na digitalizaciji pojavljuje kviz koji građanima Srbije i svim našim ljudima koji žive van zemlje čini dostupnim znanja iz oblasti srpske kulture.
Masliković je istakao da je pri izradi kviza korišćena najsavremenija tehnologija, uključujući veštačku inteligenciju, jer aplikacija npr. pamti pitanje na koje nije dat tačan odgovor i ponavlja ga do trenutka dok se ono ne reši, što je najjednostavniji način učenja.
Prema njegovim rečima razvoj kviza biće nastavljen, kao i razgovori sa resorom prosvete da se kviz, kao jedno od glavnih didaktičkih sredstava, uvrsti u predmet „Digitalni svet”, i to kako za testiranje učenika tako i za sticanje novih znanja na atraktivniji, jednostavniji i prijemčiviji način.
„Vremenske linije kulture…“
Direktor Zavoda za proučavanje kulturnog razvitka Vuk Vukićević izrazio je zadovoljstvo što je njegova ustanova imala priliku da pruži stručnu pomoć pri izradi kviza i istakao da se ovaj projekat u planovima Zavoda nadovezuje na projekat „Vremenske linije kulture Republike Srbije i Srba van matice”, na prvom mestu zahvaljujući tehnologiji odnosno platformi koja omogućava popularizaciju srpske kulture širom Srbije ali i van nje.
Vukićević je naglasio da je ovaj projekat zamišljen kao trajan, što znači da će pitanja u kontinuitetu biti dodavana. U planu je da se u budućnosti, pored zastupljene tri, u kvizu razvijaju pitanja i iz mnogih drugih oblasti, uz mogućnost izbora i teme ali i nivoa znanja. Planirane su i nagrade, za one koji budu imali izuzetne rezultate i to npr. karte za pozorišta, ulaznice za muzeje i sl.
Pravila igre
Predstavnik firme „Futuring” koja je razvila aplikaciju, Ivan Pantović, obrazložio je osnovna „pravila igre” tj. elemente aplikacije: prijavljivanje sa podatkom o uzrastu, što dalje opredeljuje „težinu” pitanja, tj. nivo znanja, izbor između opcije „vežba” ili opcije „test”, kao i četiri vida pomoći pri rešavanju testa: „50/50”, pomoć prijatelja, pomoć publike koja simulira statistički odgovor, kao i produžetak vremena. Za učesnike kviza formirana je i rang lista, koja funkcioniše po principu sabiranja broja testova, kao i prosečnog vremena potrebnog za rešavanje.
U vremenu u kome je kultura suočena s velikim izazovima i kada na globalnom nivou preovlađuju sadržaji koji dovode u pitanje ne samo njen smisao već i sam opstanak, važno je podsetiti se na životni značaj kulture za svakog pojedinca i zajednicu kojoj pripada, a ovaj kviz omogućava svim učesnicima da na zanimljiv način prošire svoja znanja o kulturi Srbije.
Aplikacija je dostupna na sledećim linkovima:
Google play
https://play.google.com/store/apps/details…
App Store
https://apps.apple.com/app/id1517935018
PROČITAJTE I:
Beograd koji nestaje: Rimske terme na Studentskom trgu i Platou
Dodaj komentar