tech/web

Vajber prekinuo saradnju sa Fejsbukom

viber-prekinuo-saradnju-sa-fejsbukom.jpg

MediaSfera

 

 

Rakuten Vajber, jedna od vodećih aplikacija za razmenu poruka i besplatnu i bezbednu komunikaciju na svetu, objavila je da prekida sve poslovne odnose sa “Fejsbukom”. Zloupotreba korisničkih podataka i nemogućnost suprotstavljanja nasilničkoj retorici “Fejsbuka” prešli su svaku meru, saopštio je “Vajber”.




“Vajber” će ukloniti Facebook Connect, Facebook SDK i GIPHY, kao i obustaviti zakup reklamnog prostora na ovoj platformi društvenih mreža, time podržavši sve masovniji pokret #StopHateForProfit (“Prekinite mržnju radi profita”) sa ciljem bojkotovanja “Fejsbuka”.

Kampanja, koja je započeta u SAD-u nakon što je Fejsbuk odbio da preduzme akcije protiv statusa Donalda Trampa za koje su kritičari rekli da podstiču nasilje, sada je prerastao u međunarodni pokret, piše Gardijan.

“Podstaknuti protestima pokrenutim širom SAD tokom proteklih nedelja, grupacija čije su članice šest organizacija, a među njima ‘Liga protiv prezira’ (Anti-defamation League) i ‘Nacionalna asocijacija za napredak osoba obojene puti’ (NAACP) – apelovala je na kompanije koje se reklamiraju na Fejsbuku da obustave zakup reklamnog prostora na ovoj društvenoj mreži tokom meseca jula, kao odgovor na izostanak konkretnih mera i aktivnosti kompanije u zaštiti korisnika platforme od govora mržnje”, saopštio je “Vajber”.

Niz negativnih događaja

Niz negativnih događaja, tokom kojeg se odigrao i neslavni skandal sa firmom “Kejmbridž analitika”, kada je spomenuta firma za politički konsalting nezakonito prikupljala i koristila podatke skoro 87 miliona korisnika Fejsbuka, kulminirao je, kako navodi “Vajber”, u ovoj poslednjoj aferi sa govorom mržnje.

“U tom smislu, ‘Vajber’ je odlučio da se solidariše sa ciljevima pokreta #StopHateForProfit i nadalje prekine sve poslovne odnose sa ‘Fejsbukom'”, napominje kompanija “Vajber”.

Globalni generalni direktor “Vajbera” Đamel Agaua izjavio je da “Fejsbuk” nastavlja sa praksom pogrešne interpretacije svoje uloge u savremenom svetu.

“Kompanija koju odlikuje nemaran odnos prema podacima svojih korisnika i nedostatak privatnosti u njenim aplikacijama, a sada i šokantno odsustvo nužnih mera kojim bi javnost bila zaštićena od nasilnog govora koji ugrožava društveni red i mir – ovim poslednjim ispadom je otišla predaleko. Mi nismo tumači istine, ali je istina to da mnogi ljudi doživeli neprijatnosti usled neograničenog širenja nasilnog sadržaja – i kompanije jednostavno moraju da se jasno suprotstave ovoj pojavi”, ističe Agaua.




Aktivnosti čiji će ishod biti uklanjanje dodirnih tačaka sa “Fejsbukom” sa aplikacije “Vajber” će biti okončane do početka jula 2020, dok će zakup reklamnog prostora na ovog društvenoj mreži biti obustavljen momentalno.

PROČITAJTE I:

Fejsbuk prestaje da koristi telefonske brojeve za preporučivanje prijatelja

Kako da znate da li ste na nekom drugom uređaju ulogovani na FB?



Kategorije