Kultura Kulturna politika

Ana Brnabić i Udruženje „Kreativna Srbija“: Kako pomoći kulturi

-mediasfera-bioskop-korona-virus.jpg

MediaSfera

 

 

Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić sastala se sa predstavnicima udruženja „Kreativna Srbija“ i Ministarstva kulture i informisanja, kako bi započeli dijalog i saradnju na rešavanju problema u kulturnom i kreativnom sektoru nastalih kao posledica pandemije virusa Covid – 19.




Predstavnici Udruženja „Kreativna Srbija“, Nebojša Bradić, Zoran Hamović i dr Maja Vukadinović, došli su na sastanak ispred određenog dela kulturnog i kreativnog sektora u Srbiji nudeći rešenja za trenutne i moguće probleme koji su istaknuti na javnoj debati „Kultura posle virusa“, koja je nedavno održana u organizaciji ovog udruženja.

Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić zahvalila se predstavnicima udruženja Kreativna Srbija na konkretnim predlozima i pozvala ih je na dugoročnu saradnju.

„Zahvalna sam Vam što ste uputili konkretne predloge i prepoznali dobru nameru Vlade Srbije da pomogne kulturi, a pre svega mladim umetnicima, budući da duboko verujem da je kultura od esencijalne važnosti za ekonomiju i snagu jedne države. Zato je jako je važno da udružimo snage kada je reč o kulturi, da stavimo politiku sa strane, jer to je jedini način da uradimo najbolji mogući posao. Najbolje stvari smo i uradili upravo uz pomoć privrede i nevladinog sektora“, istakla je predsednica Brnabić.

Pored problema koji su nastali kao direktna posledica pandemije, tačnije posledica zabrane okupljanja i održavanja masovnih manifestacija, na sastanku je bilo reči i o rešavanju višedecenijskih problema ali i poboljšanja aktivnih mera podrške u kulturnom i kreativnom sektoru u Srbiji.

Podrška slobodnim umetnicima

Predsednik Udruženja „Kreativna Srbija“ Nebojša Bradić istakao je da bi Vlada RS trebalo da pokrije gubitke i raspodeli podršku nesubvencioniranim organizacijama u okviru svojih mreža i to kroz nadoknadu za zabrane (pozorišta, muzičke sale, izložbeni prostor…) i nadoknadu za kompenzaciju (organizacije koje ne pružaju usluge na fizičkoj lokaciji, a koje su pretrpele gubitak veći od 60 odsto. Zatražena je podrška slobodnim umetnicima kroz dodatnu isplatu u sledeća tri meseca i podrška umetnicima koji nisu članovi umetničkih udruženja, a mogu da dokažu da im se prihodi smanjuju zbog pandemije.

Bradić je istakao i neophopdnost trajne promene statusa umetnika i radnika u kulturi koji su angažovani na osnovu ugovora o privremenim i povremenim poslovima u institucijama kulture, kao i osnivanje Fonda za kulturu za različite instrumente podrške kulturnim organizacijama – javnim i privatnim.  Rešavanje statusa „Kolarca“, „Madlenijanuma“ i sličnih institucija, kroz javno-privatno partnerstvo, jedan je od iznetih predloga.

Kultura posle virusa

Učesnici sastanka dogovorili su saradnju na razradi konkretnih predloga realizacije navedenih zahteva, kao i inicijativa na kojima Kabinet Predsednice Vlade već radi, poput osnivanja programa „Nacionalne prestonice stvaralaštva“, predstavljanja srpske kulture i kreativnog sektora na „Dubai ekspo 2021 itd.

Kako MediaSfera saznaje od dr Maje Vukadinović, koordinatora Udruženja “Kreativna Srbija” Vlada je podržala njihov predlog da se organizuju letnji kulturni programi u turističkim centrima Srbije.” Izdvojili smo oko 20 gradova i turističkih centara u Srbiji u kojima bi različiti kulturni programi mogli da se odvijaju, pošto je turizam – uz kulturu – najugroženiji sektor posle epidemije”, kaže Vukadinović.




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .