MediaSfera
Piše: Jovana Ješić
Foto: Pixabay
Ako ste, kad ste pročitali naslov, očekivali da pišem o modi ili o minimalizmu u uređenju doma, moram vas razočarati, jer to nije moj fah. Ali kad ste već došli, ostanite i odvojite par minuta za vas.
Do juče je tržište bilo prepuno IT stručnjaka, a danas je tržište prepuno mikro – influensera.
Elem, mikro – influnseri su sve one persone koje na društvenoj mreži Instagram pređu 10.000 pratilaca. Kada pređete tu brojku, razne kompanije kreću da vam šalju PR pakete.
Ranije, kada su se na našem tržištu pojavilo zanimanje influenser, te osobe su imale po nekoliko stotina hiljada pratilaca, danas se PR paketi i poslovne ponude sklapaju sa mikro – influenserima, jer oni imaju makro uticaj.
Zašto je tako ne znam, ali ono što znam jeste da je jedna agencija za putovanja na besplatno putovanje povela samo one osobe koje su imale 10.000 pratilaca, a da je broj ljudi koji je nakon toga došao u agenciju je drastično veći nego kada su isti taj eksperiment uradili sa influenserima koji su imali preko 100.000 pratilaca.
Mnogo ljudi u Srbiji idalje to zanimanje “influenser” gleda površno i misli da od toga ne može da se živi, ali je realnost nešto drugačija – oni mnogo dobro žive i dobro zarađuju. Ono što ide u prednost mikro – influenserima jeste to što mnogi Srbi više vole malu zajednicu nego čitavu naciju.
Više vole da provode vreme sa bliskim prijateljima, nego sa daljom rodbinom. Tako naši ljudi i više vole malu Instagram zajednicu na čijem je čelu jedan mikro – influenser, nego veliku zajednicu na čijem je čelu makro – influnser.
Iz ovoga možemo izvući da je gotovo uvek manje više. Osim kada je reč o knjigama i putovanjima, manje knjiga nije više znanja, manje magneta nije više putovanja, ali na gotovo sve drugo možemo primeniti princip “manje je više”.
Dodaj komentar