MediaSfera
Piše: Jovana Ješić
Foto: Pixabay
Danas je u Srbiji radio u znatno slabijem položaju od televizije. Zašto? Zato što je naš narod vizuelan i emocije usmerava ka fizičkom.
Narod je navikao da kao neki skener sve očima skenira, a za slušanje radia ili čitanja knjige potrebna je koncentracija i tu moramo sami da stvorimo sliku u svojoj glavi. Mnogo je lakše da gledamo slike na ekranu.
Prema istrađivanjima Ipsos Strategic Marketing – a radio u Srbiji se najviše sluša u jutarnjim časovima, a nakon podneva zainteresovanost građana okrenuta je ka televiziji. To čak i ima smisla.
Studenti, đaci i zaposleni na putu do posla slušaju radio, a dok oni rade, nezaposleni i penzioneri u pauzama između sređivanja i kuvanja gledaju televiziju. Radio je završio na respiratoru, a smrt mu je sve bliža, jer se stvorio popularni YouTube.
Ipak, ono što održava radio u životu jesu lokalne radio stanice. Mnoge lokalne televizijske stanice su ugašene, a ostale su izgubile na gledanosti zbog novih televizijskih prijemnika. Naravno da svakog čoveka najviše interesuje ono što se dešava kod njega “u dvorištu” i zato će se vrlo rado opredeliti za lokalne radio stanice kako bi se informisao o svom mestu.
Do globalnih vesti možemo doći uvek posredstvom štampe, interneta i televizije, a do lokalnih informacija, samo putem radio i eventualno putem nekog dobro obaveštenog komšije. Ono što uz respirator i lokalne radio stanice održava u životu jeste kvalitetan muzički sadržaj. Navikli smo da slušamo neke svoje omiljene izvođače i tu se priča završtava, ali zahvaljujući muzičkim urednicima mi saznajemo za neke nove izvođače, bendove i grupe.
Strane radio stanice poput BBC Radia i njihovi muzički urednici stalno otkrivaju neke nove muzičke forme koje se dopadaju prosečnom slušaocu, a to se isto radi i kod nas.
Za kraj je ostalo da vam otkrijem šta je respirator.
Respirator je publika. Publika radija je verna publika i to je najveća prednost radija danas!
Dodaj komentar