Film / TV Kultura

Besplatna projekcija filma „Ona je drugi pogled“ na sajtu Muzeja savremene umetnosti od 5. maja

mediasfera-ona-je-drugi-pogled-dokumentarin-film.jpg

MediaSfera

 

Od utorka 5. maja ljubitelji umetnosti će moći da vide dokumentarni film Ona je drugi pogled rediteljke Kristiana Peršon na sajtu Muzeja savremene umetnosti. Projekcija filma je besplatna i biće dostupna u periodu od dve nedelje.




Ova inicijativa realizovana je u saradnji sa Austrijskim kulturnim forumom u Beogradu i organizacijom Sixpackfilm. Film je na nemačkom sa prevodom na engleski jezik.

„Mačizam je tada bio izuzetno jak“. Bilo koja od ovih umetnica mogla je da izgovori ovu rečenicu – Renate Bertlman, Linda Kristanel, Lore Hojerman, Karin Mak ili Margot Pilz. Sećanje na vreme ponižavajućeg paternalizma zajedničko je za ove žene koje su sve bile deo bečke umetničke scene 70-ih godina. Rediteljka Kristiana Peršon daje im priliku da o tome govore u filmu Ona je drugi pogled.

Ovaj dokumentarni film nošen je strašću i pozitivnim stavom protagonistkinja. Njihov tadašnji otpor na kraju je naišao na plodan eho u austrijskom ženskom pokretu – u inicijativama kao što su Akcija nezavisnih žena ili Intakt mreža umetnica feministkinja.

Protagonistkinje, čija je pionirska uloga oblikovala savremenu umetnost i sliku koju danas o sebi imaju žene umetnice, govore o umetničkim ambicijama, ekonomskim ograničenjima, konformizmu i otporu prevladavajućim socijalnim strukturama. Njihovi glasovi i rani radovi čine ih oličenjem feminističko-umetničkog stava.

Neme sekvence, snimane Bolex kamerom od 16mm, na početku filma senzibilišu gledaoca za ono što se dešava između umetnice i nosioca slike. Slikarsko platno, koje je umetnica Iris Dostal podslikala belom bojom, stvara projekcione površine za naraciju u prologu, koji kreira luk između današnje generacije umetnica i njihovih prethodnica.
 




Vodovodska 187 L

PTICE NA UZGLAVLJU

Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Festivala nauke

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .