Putovanja

ROVINJ RAJ ZA UMETNIKE I ROMANTIKE

mediasfera-Rovinj-panorama.jpg

MediaSfera

 

Piše: Gordana Radisavljević – Jočić

Foto: Pixabay, privatna arhiva

 

U rečniku jugonostalgičara Rovinj, bivaše ribarsko mesto, a danas prestižna turistička destinacija, zauzima važno mesto. Generaciju rođenu šezdesetih godina 20. veka za ovaj šarmantni istarski grad vežu lepe uspomene. Neki od nas su tamo provodili nezaboravna letovanja, neki su se tu prvi put zaljubili, mnogi su svoje bračno putovanje otpočeli odavde.




Veze Rovinja i Beograda su stare.

Fratari iz  ovdašnjeg Franjevačkog samostana učestvovali su u odbrani Beograda 1456. godine. Na žalost, nisu se nikada vratili u zavičaj, jer ih je pokosila kuga. Ovde su snimane i neke od scena kultne serije “Grlom u jagode”. Ipak, za generaciju rođenu neposredno pred raspad velike Jugosavije Rovinj je samo, „plavi biser Jadrana”, jedan od onih gradova koje tek treba istražiti, upoznati i zavoleti. U prilog Rovinju ide i činjenica da je bio značajan deo nekada moćne mletačke imperije, čiji se uticaj oseća na svakom koraku.

mediasfera-Rovinj-sarene-fasade-jpg

Stari grad smešten visoko na poluostrvu, okružen raznobojnin venecijanskim kućama, natkrivenima krovovima od terakote i kamenim uličicama pozivaju vas na šetnju i istraživanje živopisnih galerija i butika, ispunjenih lokalnim rukotvorinama, mirisom lavande i mora. U želji da što više sačuvaju autentičnost svog grada lokalne vlasti su donele stroge propise – sve kuće koje se obnavljaju ili zidaju unutar grada moraju zadržati autentičan izgled.

mediasfera-Rovinj-ulica-jpg

Carstvo galebova

Saobraćaja u gradu praktično uopšte nema. Mogu se videti samo vozila za snabdevanje. Po obodima, izvan centralne zone, vidi se samo nekoliko parkiranih automobila koji pripadaju meštanima. Uske ulice i prolaze slikari koriste kao svoje izložbene prostore i ateljee. Posebna svečanost za oko i dušu je – Grisia, tradicionalna likovna manifestacija koja se svakog avgusta održava uzduž i popreko istoimene ulice. Sve to učinilo je Rovinj nezaobilaznom turističkom destinacijom.

mediasfera-Rovinj-galeb-jpg

Glavni trg okružen je kafićima i restoranima koji se protežu sve do šarmantne luke prepune jedrilica i ribarskih brodica, koji su takođe priča za sebe. Naime, Rovinj i njegova okolina prepuni su galebova. Ti gospodari mora i neba ovde su, poput golubova u Veneciji, postali nezaobilazni dekor. Toliko su se odomaćili da se ljudi gotovo i ne boje. A ribari, ko ribari, moraju od nečega da žive, pa da im ne bi krali ulov dosetili su se i svoje barke okitili mnoštvom crnih zastava. Bar „Valentino” je definitivno najromantičnije mesto i nalazi se uz samo more. Na otvorenoj pijaci mogu se naći sveže namirnice poput šparoga, maslina, začinskog i lekovitog bilja, smokava, sira i vina.

mediasfera-Rovinj-luka-jpg

Crveni otok

Crveni otok, kako ga znaju stari znalci Rovinja, a danas je prepozntljivo kao ostrvo Svetog Andrije. Ostrvom dominira moderni wellness hotel „Istra” u sastavu kompleksa Maistra, koja je deo koncerna Adris Grupe zajedno s Tvronicom duvana Rovinj. Grupa puno novca ulaže u obnovu Rovinja iz čijeg je gradskog jezgra iselila fabriku ribe čiji je „šmek” nekada turistima smetao. Nažalost, ostrvo je,  2002. pogodila pijavica (jadranski tornado) sa cunamijem, a svo drveće i rastinje je ništeno.

mediasfera-Rovinj-Crveni-otok.jpg

Novi vlasnici hotela Maistra nisu žalili novca i truda da floru potpuno obnove i preurede, a u tu namenu je bio angažovan i helikopter koji je spuštao zdrava stabla i nove sadnice. Do ostrva se stiže posle desetak minuta vožnje brodom iz Rovinja. Voze na svakih sat vremena, već od 5.30 ujutro pa sve do ponoći, kad polazi poslednji s kopna. Prevoz za goste hotela je besplatan.




Jedna od mnogih

(Post) istina (post) demokratije

Nedogled

KLEOS

Kategorije

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .